• emelie och Jonas

    premiär på EBAY! :)

    Gjorde nyss mitt första köp på Ebay"
    Hoppas jag blir nöjd bara...
    Blev ett paket med 1000 bröllops konfetti, röda på ena sidan i kristall på andra (tror vi ska ha rött som en av förgerna)..12 sek! :D

  • Svar på tråden premiär på EBAY! :)
  • sollan

    Vi har osså efter litta övervägande vågat oss på att köpa genom ebay å nu har vi köpt bords"diamanter" att dekorera med, slipsar ti m2b å bestman, satinband att knyta ihopa festprogrammet me å nu väntar vi på leverans av såpbubblorna å favors godiset. Sparat in massa pengar på detta. Toppen! Lycka ti.

  • augusti2012

    Jag tog min ebay oskuld nu i början på juli. Och har redan fått hem massa fina saker
    Tiaran cirka 40 kr, Örhänge cirka 45 kr, 100 st Organzapåsar 29 kr och slips till m2b cirka 20 kr






     
  • sollan

    Snygg tiara. Letar osså efter den perfekta för maje. Tur jag har nån månad ti på maje :)

  • KakanMackan

    Jag som inte är så insatt..än... ; )
    Vad är Ebay? Hur funkar det? Är det liknande Tradera?
    Vad kan man hitta?
    Kram

  • förlovadflicka
    KakanMackan skrev 2011-08-07 12:16:39 följande:
    Jag som inte är så insatt..än... ; )
    Vad är Ebay? Hur funkar det? Är det liknande Tradera?
    Vad kan man hitta?
    Kram
    Tradera är den svenska versionen av ebay :)
  • Januaribruden
    augusti2012 skrev 2011-07-15 00:01:14 följande:
    Jag tog min ebay oskuld nu i början på juli. Och har redan fått hem massa fina saker
    Tiaran cirka 40 kr, Örhänge cirka 45 kr, 100 st Organzapåsar 29 kr och slips till m2b cirka 20 kr





     


     
    Åhh vilken fin tiara! Vad heter säljaren som sålde den?
  • Januaribruden

    Ett tips till er som är nyfikna på ebay och funderar på att beställa:
    Beställ från en "Top rated seller"
    I listan till vänster kan du klicka i en ruta för det. Då kan du vara ganska säker på att det är en seriös säljare.


  • Flodis Hjärtat

    Beroende framkallande. Har beställt massa grejer, inte bara till bröllopet. Så skoj ju och billigt!

  • augusti2012

    oja, ebay är verkligen beroende framkallande. :) har köpt väska till sonen som börjar på dagis för 58 kr, sen sax med laser så man klipper rakt 25 kr, lite presenter till vänner som fyller framöver. Som halsband, armband, hello kitty hörlurar, hårband till mig. Så nöjd. 

  • MochR

    oskuld när det gäller ebay.
    vilket land beställer ni ifrån och funkar det lika bra från alla länder? hur dyr brukar frakten bli? och vilken sida handlar ni ifrån? (alltså .se eller .com) funkar det lika om det är privatperson eller företag?

    en miljon frågor känns det som, man kanske bara ska test beställa något och se hur de går....

  • Januaribruden
    MochR skrev 2011-08-09 16:52:01 följande:
    oskuld när det gäller ebay.
    vilket land beställer ni ifrån och funkar det lika bra från alla länder? hur dyr brukar frakten bli? och vilken sida handlar ni ifrån? (alltså .se eller .com) funkar det lika om det är privatperson eller företag?

    en miljon frågor känns det som, man kanske bara ska test beställa något och se hur de går....
    Om du beställer från land inom eu så behöver du inte betala moms men annars behöver man göra det OM dem inte skickar det som en gift. Om du beställer från asien så skickar dem det ofta som en gift. Jag har skrivit lite om tullbestämelserna på min blogg. Om du beställer från kina så kaske det tar 2-3 veckor innan det kommer fram. Frakten brukar inte alls vara dyrr men det beror såklart på vad du beställer. Köper du organazapåsar, sidenband eller pärlor så är den ibland gratis!
    Ebay.com är den "stora" sidan, där beställer du mest frn USA och Kina m.m. Ebay.co.uk är den engelska sidan. Tradera är väl den Svenska motsvarigheten men där gör du inte samma fynd.
    Jag vill återigen påminna om att beställa från en Toprated seller.
    Lycka till!
  • MochR

    tack :) ska se om jag kan lyckas hitta något spännande, verkar finnas massor av pengar att spara och det är alltid bra!

  • emelie och Jonas

    Tycker det är lite svårt att hitta saker om man inte vet vad man ska ha...om ni förstår vad jag menar..
    Känns som om man måste skriva in vad man letar  efter, man kan inte riktigt bara kolla runt på olika saker...

    Missar jag något?

Svar på tråden premiär på EBAY! :)