• Tårtsmula

Tips på var jag kan hitta vackra bordslöpare...???

Hej alla blivande brudar och redan gifta!

Vill ni hjälpa mig att hitta bordslöpare? Jag vill inte att de ska vara för breda, inte grälla, utan diskreta och ljusa. Inte platt enfärgade. Har ni tips...??!? Jag letar ihjäl mig....

• Svar på tråden Tips på var jag kan hitta vackra bordslöpare...???
  • iSusanna

Jag puffar!  Jag söker plommonlila (klassiskt mönstrade eller enfärgade) bordslöpare med ljus och lykta....

• Tårtsmula

Det är svårt att hitta och det är inte gratis med 12 st. Jag har gett upp löpare. Det får räcka med vita dukar.

• marimekko86

Har läst att många köper panellängder på IKEA och använder som löpare

• Hanna och Petter

Vi håller just nu på att klippa till våra vita spetslöpare av gardiner från ikea. Ska ha knoppalakan som dukar och de är ju inte så tjocka men med löparna på blir det jättefint tycker jag . Varje gardinpar kostar 99 kr och man får ut 8-10 löpare per par. Billigt och bra. ;)

• car1021

Det finns enfärgade löpare i satin i alla färger på Ebay för ca 30 kr. De är 30 cm breda och 2.70 långa.

• LisaEleonor

vi har köpt gardiner på IKEA i något sorts tylltyg och sedan klipper vi dem i passande bredd. Sedan har jag sicksackat kanterna, känner inte att det behövs mer. Sedan har vi vänt på dem ibland, så det blir lite fluffigare på borden. Hoppas ni förstod det där, så ibland är ovansidan upp och ibland ner mot bordet. Kommer bli jättesnyggt och det blir inte särskilt dyrt eftersom vi får ut minst två på varje gardin och det är två i paketet och de kostade mindre än hundra kronor per paket,

• Kattpoet

Vi köpte pappersduk  från ÖB,  tog en vass kniv och delade dem i den storleken vi ville ha, vi fick sammanlagt 24 meter  löpare för  50 kr och folk sa det såg snyggt ut, eftersom vi hade skurit efter mönstret.

• SaJo1981

ett smart tips är det jag fick av en vän som vi anammar till vårt bröllop på lördag, köp sizoflor!
    det är ju typ papper fast lite spindelnätigt (bra förklaring, jag är INTE i pysselbranschen) men vi köpte en rulle på 24 meter, den är 60cm bred och vi behöver bara 30cm så vi ska bara skära den rakt av, smidigare än att hålla på att sy och fålla.

här handlade vi:

sykompaniet.se/contents/sv/d430.html

• Gottblåbär
    Hanna och Petter skrev 2011-07-17 20:52:09 följande:
    Vi håller just nu på att klippa till våra vita spetslöpare av gardiner från ikea. Ska ha knoppalakan som dukar och de är ju inte så tjocka men med löparna på blir det jättefint tycker jag . Varje gardinpar kostar 99 kr och man får ut 8-10 löpare per par. Billigt och bra. ;)
    De har jag planerat att åka köpa nästa vecka och planerar att göra samma. Får man ut så många löpare per par, de trodde jag inte.. Men hur stora bord har ni, dom är väl para två meter långa? och borden är väl typ minst 1,20 dvs jag räknade att man bara kunde få ut två på varje längd... :P
  • Hanna och Petter
    Gottblåbär skrev 2011-07-18 10:03:14 följande:
    De har jag planerat att åka köpa nästa vecka och planerar att göra samma. Får man ut så många löpare per par, de trodde jag inte.. Men hur stora bord har ni, dom är väl para två meter långa? och borden är väl typ minst 1,20 dvs jag räknade att man bara kunde få ut två på varje längd... :P
    Våra löpare är 35 cm breda å då fick vi ut 4 per gardin (8/gardinpar). Våra bord är 80 cm breda om jag inte mins fel och då blir de rätt lagom breda, de ska ju inte täcka hela borden..
Svar på tråden Tips på var jag kan hitta vackra bordslöpare...???