• zandri

en annan underkjol till min brudklänning?

Jag har en superfin brudklänning med tyllkjo, så det blir lite som en prinssesklänning om man tänker. Den har även ett kort litet släp som liksom går in lite i klänningen (svårt att förklara)
    Älskar den som den är men ville gärna ha lite mer volym i under kjolen.
    Köpte en underkjol som hade tre stålringar i sig, men jag trivs inte så bra i den. Jo när jag står så älskar jag hur det står ut och är ybervacker, men sedan sätter man sig ner och ringarna sticker liksom upp hela klänningen!!

Finns det någon modell i underkjolar som är lättare att sitta i?? Men som ändå ger lite volym till klänningen?

• Svar på tråden en annan underkjol till min brudklänning?
  • zandri
    JenniferS skrev 2011-07-14 17:10:27 följande:
    Jag ska ha en tyllkjol till min brudklänning från Lilly, enbart tyll men många lager vilket gör att den ändå ger mycket "volym"!
    Kika in på länken: www.lilly.dk/Default.aspx?ID=969&GroupID=GROU... och se om det kan vara nåt
    Ja det låter ju som ett mycket bättre alternativ! Dock var det alldeles för dyrt pris för mig :( Finns det på andra ställen för billigare pris??
  • lunagarden
    zandri skrev 2011-07-14 23:05:29 följande:
    Ja det låter ju som ett mycket bättre alternativ! Dock var det alldeles för dyrt pris för mig :( Finns det på andra ställen för billigare pris??
    Jag har en sån och gifter mig imorgon, så jag kommer att sälja den sen. Inboxa mig om du är intresserad
  • zandri

Men jag provade underkjolen igen, tillsammans med klänningen och provade då att sitta, dels på en riktig stol (alltså ingen datastol eller soffa) och flyttade upp den ena ringen ''närmast rumpan'' när jag sätte mig så jag inte satt på ringen, och då föll klännigen vackert längst med benen. Såg snyggt ut och kändes väldigt bekvämt, så Ring med tre tunga ringar i blir det iallfall!

Tips till alla andra lite förvirrade brudar : Sätt er inte på ringen utan lyft upp den liten när ni sätter er, så faller kjolen snyggt när ni sätter er ner :)

Tack för all hjälp!

Svar på tråden en annan underkjol till min brudklänning?