• Nettan80

    Lila blomma?

    Hej!

    Behöver förslag på lila blommer. Vill ha en enkel brudbukett. Kanske till och med bara en eller två, tre stor. Men jag är ju helt nollad när det kommer till blommer. Så har ni några förslag? Kan ni, så lägg gärna in foton så jag ser hur den ser ut :)

    Tack tack!

  • Svar på tråden Lila blomma?
  • Cicci90
    Nettan80 skrev 2011-07-14 03:36:59 följande:
    Hej!

    Behöver förslag på lila blommer. Vill ha en enkel brudbukett. Kanske till och med bara en eller två, tre stor. Men jag är ju helt nollad när det kommer till blommer. Så har ni några förslag? Kan ni, så lägg gärna in foton så jag ser hur den ser ut :)

    Tack tack!
    Lila kallor tycker jag är jättefint!
    Finns lite bilder på google, bla med bara ett par blommor i varje bukett som är jättefina :)

    www.google.se/search&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=sv&tab=wi&biw=1680&bih=898#um=1&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE%3Aofficial&tbm=isch&sa=1&q=lila+kallor+br%C3%B6llopsbukett&oq=lila+kallor+br%C3%B6llopsbukett&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=7716l8874l2l9001l7l7l0l5l0l1l222l425l2-2l2&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=cdf3c84025bd8209&biw=1680&bih=898
  • zadde

    Jag kommer ha lila kallor, creme färgade roser och vita orkider enkelt och jätte fint :) den kommer va lite dropp formad oach även ha björngräs i eller vad det heter ;)

  • cc2011

    Jag kommer en bollformad bukett som består av cremefärgade rosor, ljuslila rosor och hjärtband.


    Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • thean

    Nämen, vad hände med mitt inlägg??? Konstigt... hittade massa fina buketter om du bildgooglat "lila brudbukett". Kan också tipsa om att googla fram "akleja blogg" och sedan klicka på brudbuketter på högersidan, det finns massa inspiration där oavsett vilken stil och prisklass man söker... =) Lycka till!

  • Mirjami

    Förutom tipsen ovan finns det nejlikor också! Iris är ju en sjukt fin blomma som finns i olika lila-toner med!

  • passionsblomman

    Vilken stil är det på ert planerade bröllop? Vad ska du bära för klänning? I vilken miljö gifter ni er? Är det fråga om mörkt lila eller ljusare toner av violett?
    Ja, det finns lite mer att veta innan det blir fruktbart att rabbla upp olika blommor.

    Skulle jag ha dig framför mig och få en uppfattning om vem du är och hur alltihop kommer att se ut sammantagt, vore det mer läge att börja komma med förslag. Det finns många blommor i lila och de finns i många olika nyanser, storlekar och med helt olika uttryck.

    NÄR på året bröllopet är kan också spela stor roll för vad som finns att föreslå.

    Så, beträtta lite mer!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Nettan80
    passionsblomman skrev 2011-07-14 13:10:49 följande:
    Vilken stil är det på ert planerade bröllop? Vad ska du bära för klänning? I vilken miljö gifter ni er? Är det fråga om mörkt lila eller ljusare toner av violett?
    Ja, det finns lite mer att veta innan det blir fruktbart att rabbla upp olika blommor.

    Skulle jag ha dig framför mig och få en uppfattning om vem du är och hur alltihop kommer att se ut sammantagt, vore det mer läge att börja komma med förslag. Det finns många blommor i lila och de finns i många olika nyanser, storlekar och med helt olika uttryck.

    NÄR på året bröllopet är kan också spela stor roll för vad som finns att föreslå.

    Så, beträtta lite mer!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur

    Vi ska ha ett sommarbröllop. Vi ska ha lila nyanser som tema, men mörklila är nog det jag tänker mig mest. Vi ska även ha vitt och grönt.
    Sen vet jag inte riktigt hur klänningen kommer att se ut än, det jag vet är att jag ska ha en rätt änkel klänning med lite släp.
    Kyrkan vi ska gifta oss i är en gamal kyrka från 1600-talet, lokalen är vid en helt underbar golfbana :).
    Jag vill att bröllopet ska vara rätt enkel, lite stilren om ni förstår vad jag menar.
    Tack för all hjälp!

  • Nettan80
    Cicci90 skrev 2011-07-14 07:24:13 följande:
    Lila kallor tycker jag är jättefint!
    Finns lite bilder på google, bla med bara ett par blommor i varje bukett som är jättefina :)

    www.google.se/search?q=lila+kalla&oe=utf-8&rl...:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm =isch&source=og&sa=N&hl=sv&tab=wi&biw=1680&bih=898 #um=1&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE %3Aofficial&tbm=isch&sa=1&q=lila+kallor+br%C3%B6ll opsbukett&oq=lila+kallor+br%C3%B6llopsbukett&aq=f& aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=7716l8874l2l9001l7l7l0l5l 0l1l222l425l2-2l2&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=cdf3c8 4025bd8209&biw=1680&bih=898
    Vilken underbar blomma! Den är värkligen något att tänka på. Tack!
Svar på tråden Lila blomma?