• Tårtsmula

visa mig bilder på maffiga dukningar! :-)

Vi gifter oss den 3 september och tiden går fort. Nu har vi börjat planera och fundera närmare kring dukningen. Jag har tittat på 10 000 bilder, känns det som och jag hittar inget som tilltalar mig.

Jag letar efter förslag på dukning med täta fina buketter och ljus på borden. Inte plottrligt med massor av färger, utan gärna vitt.

Har ni bilder på fina dukningar? Snälla bifoga bild så jag får inspiration!

Tack!

• Svar på tråden visa mig bilder på maffiga dukningar! :-)
  • KhiraLii

Får man vara så fräck att fråga hur du tänker dig gällande kostnad på blommorna? Jag har själv nämligen varit väldigt sugen på att ha totalt 10 blomsterarrangemang med 2 buketter i varje. En runt 15 cm och den andra mindre. Gärna rosor. Men jag började snabbt inse att jag behöver stora mängder rosor och då ett styckpris på minst 20:- verkar normalt så är man lätt uppe i 5000.

Inget slår äkta blommor såklart men hade hellre behövt lägga de summorna på resan.

• Gwennie

Vi använder oss bara av brudslöja som blommor på vårt bröllop. Utgick från den här bilden när vi började planera dukningen. Tycker att det är enkelt, vackert och lyxigt på en och samma gång :)

• marimekko86

Inte så bra bild.... men jag med vill i alla fall ha en maffig bordsdukning i vitt och ljusa färger.! Tänker mig nåt som ovan med en större slags bukett och så en massa ljuslyktor.... Kommer plocka in från anturen i form av kvistar och torka skivor av limefrukter och eventuellt använda oss av gröna äpplen också för att fylla ut. Det blir dyrt med så många rosor och annat,som ändå vissnar.

Tur min kompis är florist och kan fixa sjyssta priser, göra jobbet gratis och använda fantasin och ta in saker från anturen som sagt
  • Tårtsmula

Tack för alla bilder. )

Är det någon mer som har fina bilder på tilltagna dukningar?

• Kattpoet

Ta och google nobelmiddagens dukning, det är ju en av Sveriges pampigaste fester.

• Tårtsmula

Vilka fina bilder. Jag är mer intresserad av vitt och möjligen inslag av rosa.

• polkapinne
    Tårtsmula skrev 2011-07-14 20:14:59 följande:
    Vilka fina bilder. Jag är mer intresserad av vitt och möjligen inslag av rosa.
    Det är ju bara att ta idén och byta till dina färger:)
Svar på tråden visa mig bilder på maffiga dukningar! :-)