• Ängla80

    Atlantica Princess på Rhodos - Fritidsresor

    Hej! Vi funderar på att fira vår första bröllopsdag på Rhodos. Ingen av oss har varit där tidigare så jag tänkte höra om ni har några tips på hotell där och vi har tittat på hotellet Atlantica Princess, Fritidsresors Blue Star hotel. Är det någon som har varit där som har några tips eller som kan lämna omdöme. Vi åker 2 vuxna och 2 barn i åldrarna 8 och 4. Vi vet att det är stenig strand men barnen vill i alla fall bara bada i poolen. Vi tänkte i sådana fall boka All Inclusive och vi tänkte åka 28 augusti.
    Tack för era svar!

  • Svar på tråden Atlantica Princess på Rhodos - Fritidsresor
  • Cammee

    Var på Rhodos 2009 och vi gick förbi detta hotell varje dag när vi skulle till stranden. Det ligger precis vid stranden, och det såg verkligen jätte lyxigt ut!
    När man går förbi ser man in i "trädgården" på hotellet. Stor pool, grönområden, vattengympa och aktiviteter varje dag, såg även uteserveringen från retaurangen som ligger mot stranden och havet.
    Kommer ihåg att när vi gick förbi en dag höll dom på att duka ut på borden på uteserveringen, och då sa jag till mig blivande, att fy vad mysigt att sitta där på kvällen och äta middag.
    Har ni barn med är det ett perfekt hotell. Jätte lyxigt, fint, stora och många poolområden, mycket aktiviteter och precis bredvid ligger en liten shoppinggatan som sedan går vidare mot den stora. Precis utanför hotellet finns alltså supermarket och liknande ifall ni behöver något där, och även massor av restauranger. Vet inte om ni har all inclusive, men restaurangerna på Rhodos var jätte bra! Var inte missnöjd med en enda middag, vilket jag har varit ibland på andra ställen.

    Som du skrev är det ju stenig strand. Enorma stenar , så ska ni bada i havet någon dag är det bra att ha skor på. Ex. badskor, eller foppatofflor el sandaler som sitter runt foten, för det är sten enda ner i vattnet så vi badade med skorna på.

    Veckan vi var där var det fantastiskt roligt hav. Lite vågor varje dag, så jag som egentligen hatar havet var i flera timmar om dagen, för jag älskar att hoppa i vågor :)

    Av det jag sett så rekommenderar jag hotellet. Super fint och bra för både er och barnen!

  • Ängla80

    Tack! Det låter ju lovande, vi har bokat en vecka så nu är det bara att längta till slutet på augusti.

Svar på tråden Atlantica Princess på Rhodos - Fritidsresor