• rockabillybrud

Blommor

Någon som vet en sida på internet med bilder och namn på blommor?
    jag vet hur min bukett ska se ut men inte vilka blommor jag vill ha.
    och jag bor i en liten håla så floristen har inte så mycket blommor hemma heller ingen bok om snitt blommor:/
    tack

• Svar på tråden Blommor
  • MickeAngelica2011

Hej!

www.blomstergrossisten.se

där finna ganska många olika blommor

hoppas du hittar det du söker.......

om du vill kan du försöka förklara för mig så kan jag försöka förstå vad du söker?

• rockabillybrud

Tack. men jag vet ju inte alls vad jag vill ha för blommor=/ men vet iaf att jag vill ha en rundbunden kompackt bukett :P vit i bas med något rosa?

• passionsblomman

Men jag förstår inte...
    har du konsulterat din florist och pratat med henne om buketten?
    För isåfall borde ni genom att kommunicera mera om vem du är, vad för stil du vill ha , hur känningen och vigselmiljön ser ut, din frisyr etc etc, kunna komma till ett förslag, där floristen beskriver och vad hon menar, precis som du. Det är en helt bakvänd väg att gå, att bruden själv ska sitta och leta enskilda blommor och göra det som floristen ska vara utbildad och bra på-komponera och designa en unik bukett för just dig. Om det inte alls funkar med den du har i hålan-vänd dig då om möjligt till någon anna. Buketten kan man hämta dagen inna, så du är inte beroende av att floristen finns där du bor.

Jag fattar inte vad man ska med sin florist till, ifall man ska göra allt själv utom knytandet så att säga. Att ensam sittaoch leta sig igenom snittblmsvärlden, är ju värsta arbetet.

När på året gifter du dig? Är Rockabilly ett tema för ert bröllop? Får buketten vara lite tuff och kaxig eller är du en ljuv och snäll person som ska ha något riktigt romantiskt?

Buketttypen du är inne på är inte svår att hitta blommor till och färgerna är stora i blomvärlden, så det kommer an på detaljerna här, för att komma ner på nivå där det börjar vara idé att göra sortförslag.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Blommor