• ClaraH

Måste tånaglarna vara i samma färg som handnaglarna?

Jag tänkte göra fransk manikyr på mina riktiga naglar. Nu kommer jag att ha peep toe på skorna så jag undrar hur ni tycker angående färg på tånaglarna. Jag har ofta ett rosarött nagellack på tånaglarna. Kan man ha det om man har fransk manikyr på handnaglarna?

• Svar på tråden Måste tånaglarna vara i samma färg som handnaglarna?
  • SnartFruSir

Jag kommer ha en färg på tånaglarna och en på naglarna och har peeptoeskor precis som du. Men, om jag inte minns fel så är väl din klänning inte hellång? Då kommer dina tår mer i centrum i mina (som har hellång klänning)- men jag tycker bara du kan köra. Det är sjukt läckert med målade tånaglar!

Det du eventuellt skulle kunna lura på är om du kan måla naglarna i en färg som återkommer, kanske i brudbuketten eller ev. färgtema. Allt klär en skönhet :)

• Charmina

Klart du kan!! Det finns inga regler! Ha det som DU tycker är snyggt.

Tro mig ingen kommer att höja på ögonbrynen över att de ser en bit av din tå i dina peeptoes några sekunder som är målade i rosarött nagellack.

Lycka till :)

• sommarblommor
    ClaraH skrev 2011-07-13 14:35:53 följande:
    Jag tänkte göra fransk manikyr på mina riktiga naglar. Nu kommer jag att ha peep toe på skorna så jag undrar hur ni tycker angående färg på tånaglarna. Jag har ofta ett rosarött nagellack på tånaglarna. Kan man ha det om man har fransk manikyr på handnaglarna?
    Absolut. Det kan man ha.
  • ClaraH
    SnartFruSir skrev 2011-07-13 14:50:28 följande:
    Jag kommer ha en färg på tånaglarna och en på naglarna och har peeptoeskor precis som du. Men, om jag inte minns fel så är väl din klänning inte hellång? Då kommer dina tår mer i centrum i mina (som har hellång klänning)- men jag tycker bara du kan köra. Det är sjukt läckert med målade tånaglar!

Det du eventuellt skulle kunna lura på är om du kan måla naglarna i en färg som återkommer, kanske i brudbuketten eller ev. färgtema. Allt klär en skönhet :)
    Ja, du minns rätt, klänningen är inte hellång. Och blommorna är vita (där rök den chansen att matcha )så då kanske det ska vara tånaglar i den färger ändå, det blir kanske finast.
  • SnartFruSir
    ClaraH skrev 2011-07-13 15:01:51 följande:
    Ja, du minns rätt, klänningen är inte hellång. Och blommorna är vita (där rök den chansen att matcha )så då kanske det ska vara tånaglar i den färger ändå, det blir kanske finast.
    Nej, ta med färg. En liten färgklick har aldrig skadat. Och eftersom ni ska dansa en seriös tango sedan, passar en eldig färg alldeles utmärkt! :)
  • ClaraH
    SnartFruSir skrev 2011-07-13 15:18:10 följande:
    Nej, ta med färg. En liten färgklick har aldrig skadat. Och eftersom ni ska dansa en seriös tango sedan, passar en eldig färg alldeles utmärkt! :)
    du har koll på mig! Jag kommer att byta till röda skor till dansen, så jag får matcha med dem istället!
  • förlovadflicka

Tycker också du ska ha lite färg! Kommer att ha röda tånaglar (bara för att jag gillar det, mina tår kommer inte synas, men ändå!) Fast man vet ju aldrig om man behöver ta av sig skorna :P

• Tessann

Då är jag kärringen mot strömmen då ;)

Jag tycker man ska ta samma..men då gillar jag ju iofs ite så mycket färg öht personligen..
    Men jag har alltid franskmanikyr på händerna och målar jag tårna så är det ett vitt pärlemor typ.

• E och D

Jag tycker absolut att du kan ha fransk manikyr på händerna och färgat nagellack på tårna Fast jag hade nog satsat på att få naglarna fixade på salong istället för att göra manikyren hemma, bara för att vara säker på att det blir RIKTIGT snyggt och att det inte blir fel eller att nagellacket skavs bort när man väl står där i kyrkan Haha. Gör man det på salong så håller det ju längre i och med att de sätts fast lösa tippar på den egna nageln. Fast ja, det kanske egentligen inte hade så mycket med frågan att göra. Men tycker absolut inte att man behöver ha samma så länge man har fransk manikyr på händerna! Däremot om man tänker ha ett färgat nagellack på fingrarna så tycker jag att man ska ha samma på tårna också!

Hoppas du hittar rätt  

• ClaraH
    E och D skrev 2011-07-13 16:39:12 följande:
    Jag tycker absolut att du kan ha fransk manikyr på händerna och färgat nagellack på tårna Fast jag hade nog satsat på att få naglarna fixade på salong istället för att göra manikyren hemma, bara för att vara säker på att det blir RIKTIGT snyggt och att det inte blir fel eller att nagellacket skavs bort när man väl står där i kyrkan Haha. Gör man det på salong så håller det ju längre i och med att de sätts fast lösa tippar på den egna nageln. Fast ja, det kanske egentligen inte hade så mycket med frågan att göra. Men tycker absolut inte att man behöver ha samma så länge man har fransk manikyr på händerna! Däremot om man tänker ha ett färgat nagellack på fingrarna så tycker jag att man ska ha samma på tårna också!

Hoppas du hittar rätt  
    Jag ska gör det på salong, fast jag vill ha mina egna naglar och inte någon gelé eller något sånt, jag hoppas att det håller ändå, jag får vara försiktig. Jag gör det dagen innan, men tånaglarna fixar jag själv.
  • spunkcissi

När jag gifte mig hade jag fransk manikyr på händerna och blå tånaglar till mina silvriga skor. hade det som "något blått". Några av mina kompisar såg det när jag lyfte på kjolen vid ett par tillfällen och de tyckte bara det var roligt och en läcker detalj.

Gjorde också mina naglar på salong, har väldigt tunna och bräckliga naglar så de förstärkte dem med akryl. Blev jättebra och höll ca 4 veckor. Fick faktiskt mersmak så nu har jag fyllt på dem.. ;)

Lite från frågan, men absolut kan man ha färg på tårna och franskt på händerna!

• las vegas brud

Mina tankar är ungefär så.. fransk nagelförlängning på händerna Flört  tå naglarna får bli klar röda samma färg som bandet runt mina vita kallor . Så det blir mest vitt, rött å en liten detalj blått (vad inte helt bestämt)
    Min klänning är inte hellång.. men jag tycker det kan va läckert med röda tå naglar Tungan ute

• Blivande fru Swärdh

Jag hade fransk manikyr på händer (har gelénaglar) och rosa på tårna, öppen sko. Klart du kan ha olika!

• perfektionista

Man måste ingenting, men jag tycker att det ser genomtänk och snyggt ut att ha samma. Fransk manikyr på tånaglarna är superfräscht. Särskilt om man har bruna sommarfötter. Jag har nästa alltid franskt både på händer och fötter.

Men som sagt - man måste ingenting. Man skall göra det som man trivs bäst med. :)

Lycka till!

• Rose marie

Jag vill slå ett slag för fransk lackning på tånaglarna, jag har det själv nu och jag känner mig såå fin i det!! Fötterna ser så rena och fräscha ut!! Jag har gjort det med en smal jämn vit kant, gillar inte när den vita kanten är för bred, mera som ett fint avslut på tån. Egentligen gillar jag inte mina tår som de är naturella, men nu gör jag det med den franska lackningen, helt otroligt! När jag var klar kunde jag inte låta bli att stirra på fötterna för att det blivit en sån makeover!! Fast det är ju snyggt med färg också, särskilt nu på sommaren. Gillar både och!! Det gäller att hitta sin stil och det som passar bäst!! Det ligger uppe en bild på min lackning (SPA-look) på www.rosmaries.blogspot.com

Svar på tråden Måste tånaglarna vara i samma färg som handnaglarna?