Hjälp! Behöver respons på mitt tal till bruden
Min barndomsvän ska snart gifta sig och jag har fått den stora äran att vara hennes brudtärna. När jag själv gifte mig för en månad sedan var hon min tärna och höll ett jättefint tal, självklart vill jag göra det samma för henne. Men... min vän är en superduktig talare, utan problem med att tala inför folk, själv blir jag illamående och yr av blotta tanken.
Jag vet att jag inte kan kontra hennes tal med ett lika väluppbyggt och humoristiskt, men snälla söta ni, vad tycker ni om det jag skrivit, var helt ärliga, jag vill göra min vän glad!
......
"NN!
Idag är det er stora dag och jag kan inte i ord beskriva kärleken mellan er, så jag hoppas att Emily Dickinson hade rätt när hon skrev: ”Att inget säga … säger ibland mest”. Ni är helt enkelt underbara tillsammans!
Idag är det även en stor dag för mig eftersom jag har fått äran att vara din brudtärna. Denna hedersuppgift har jag som du vet drömt om i många år, sedan långt innan du träffade JJ. Idag har det varit och är det fortfarande helt fantastiskt att få vara vid din sida och ta del av din glädje.
Vi började den här dagen vi halv åtta, trötta, eftersom vi sovit dåligt sista natten före denna spännande, omvälvande dag, men framförallt ivriga och förväntansfulla. Du har sminkats och friserats, ni har fotats och ni har sagt ja till varandra. Under tiden har jag haft chansen att studera dig och se dig förvandlas, från min barndomskompis och bästa vän, så som jag alltid har sett dig och känt dig.
Jag minns oss som treåringar i ett luciatåg och som tonåringar bråkandes om vem som skulle bära chipspåsen hem från affären.
Vi har gjort en usel version av varm korv boogie och skrivit isländska sagor som gav vår stackars lärare AA dålig smak i munnen.
Vi har med all säkerhet dubblat Telias omsättning genom alla timmar vi spenderat i telefon och vi har varit stammisar på "Uteställe1" och "Uteställe2" fram till en mycket speciell dag. Dagen då du bokstavligen föll i JJs armar. Där började en annan tid, er tid, och idag såg jag din slutförvandling till JJs strålande brud och nu fru.
NN, allt stort och smått har vi delat under alla dessa år och det hoppas jag att vi kommer att fortsätta att göra även i framtiden.
JJ, idag blev min alldeles makalösa och underbara vän din fru, lova att älska henne till månen och tillbaka!
Skål för det fantastiska brudparet!"
........
Vad tror ni, när jag provläser det tar det ca 2.20 min. kommer att få kämpa hårt på stora dagen så jag inte snubblar igenom det. Men som sagt. Tyck till!!!