• Dejli
    Äldre 12 Jul 13:23
    9686 visningar
    11 svar
    11
    9686

    Stång till kakfat

    Har gjort några kakfat i tre våningar av egna tallrikar, och de har blivit jättebra. Dock har jag inte hittat någon bra stång att ha i mitten, utan jag har köpt fula kakfat på loppis och skruvat isär och återanvänt stången. Jag vet att man kan använda en helgängad stång och muttrar, men jag vill ha en riktig stång som de ser ut på de  man köper...

    Någon som vet var man kan få tag på sådana? Har kollat på Panduro och andra pysselbutiker, och Google har inte gett mig nåt bra hittills... nån som vet var man kan hitta sådana?

    Det är sådana här fat jag menar:
    www.lantligdesign.se/Bilder/Sommaren%2006/ovrigheminredning/kakfat.jpg

  • Svar på tråden Stång till kakfat
  • Dejli
    Äldre 13 Jul 09:28
    #1

    Ingen som har några bra idéer?

  • Mirjam­i
    Äldre 13 Jul 10:13
    #2

    Byggfirmor, typ silvan, byggmax och sånt. Hade tänkt göra samma sak själv och frågade ut om tips här igår, och fick då detta som tips: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=163899287

    Så det köper jag ist, då jag ska ha cupcakes. Annars är det nog byggfirmor du ska kolla på.

  • Future Mrs S
    Äldre 29 Jul 11:56
    #3

    Dom har på ebay! Kostar typ noll och ingenting där.. :D 

  • Dejli
    Äldre 29 Jul 12:03
    #4

    Jag misstänkte det :P Men vad söker man på? Jag misstänker att problemet är att jag inte söker på rätt ord helt enkelt...

  • Future Mrs S
    Äldre 29 Jul 12:13
    #5

    Haha jag visste inte heller, har letat efter såna i flera år men tyckt att dom varit för dyra.. satt och kollade tråtgrejer på ebay och hittade.. :D Länkar till en sida och hoppas det funkar:
     search.eim.ebay.se/&en=50&kw=Cake+Center+Stand+Handle+Rod&ect=&elc=1&eb=S%C3%B6k

     Ska själv beställa ett par stycken ;D

  • Dejli
    Äldre 29 Jul 12:19
    #6

    Länken funkade inte, men sökte på Cake Center Stand Handle Rod (som var de sökord jag fick ut ur länken :P) och där var de. TACK! Exakt vad jag letade efter!

  • Future Mrs S
    Äldre 29 Jul 12:20
    #7

    va bra! :D Jag köpte just 4 i "guld" och 4 i "silver".. :D Synd bara att man vill ha dom direkt man köpt dom.. ;D 

    Har du tänkt göra något till bröllop eller pyssel i allmänhet`? :) 

  • Dejli
    Äldre 29 Jul 13:40
    #8

    Det var mest pyssel i allmänhet :) Hittade en annan rolig sida där de gjort kakfat som inte hade stång, utan det är nog klister som gäller... www.druse.se/kakfat.html
    Fast jag gillar nog de med stång bäst trots allt.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 29 Jul 18:47
    #9

    Annars tycker jag att det är väldigt fint att limma fast smala glas att ha som stång :)

  • Future Mrs S
    Äldre 29 Jul 21:56
    #10
    Dejli skrev 2011-07-29 13:40:21 följande:
    Det var mest pyssel i allmänhet :) Hittade en annan rolig sida där de gjort kakfat som inte hade stång, utan det är nog klister som gäller... www.druse.se/kakfat.html
    Fast jag gillar nog de med stång bäst trots allt.
    Åhh vilka fina grejer! :D Stackars sambon gillar inte att jag samlar på tårtfat, våningfat+fat med kupor... och gammla tårtknivar.. hahaha.. ;D 
    förlovadflicka skrev 2011-07-29 18:47:42 följande:
    Annars tycker jag att det är väldigt fint att limma fast smala glas att ha som stång :)
     Det gillar jag oxå, men tycker att stänger ser lite mer "proffsigt" ut.. Jag vill främst göra ett kakfat till min service "ostindia" från rörstrands och där passar nog stång bättre.. men lite olika loppisporslin tror jag blir super med både glas och koppar.. :)
  • Torste­n709
    Äldre 12 Aug 21:28
    #11
Svar på tråden Stång till kakfat