• 2011br­öllop
    Äldre 11 Jul 22:56
    9109 visningar
    51 svar
    51
    9109

    Fler som gifter sig den 20 augusti - 2011 ??

    Gud vad jag är nervös nu  !!!
    Går o väntar på min möhippa som jag oso är jätte nervös för,
    igentligen inte så mycket om vad som ska hända den dagen .

    Men blir tokig av att inte veta när !!!!! 

    O inför bröllopet kan inte fatta att jag/ vi snart ska gifta mig /oss  !! DEt var ju presis typ ett år kvar känns det som !!
    Men nu är det ju snart dax !!!
    O mycket som ska fixas o ordnas , man vill ju att det ska bli perfekt !!
    Det är ju bara n gång i livet man ska göra detta !Drömmer
    Finns det fler där ute som är nervösa inför sin stora dag ???
    O ni som ska gifta er den 20 aug är ni klara med alla förberedelser ?? 

  • Svar på tråden Fler som gifter sig den 20 augusti - 2011 ??
  • snusan­68
    Äldre 11 Jul 23:17
    #1

    Här är en till som ska gifta sig den 20 aug...
    Är inte klar med alla förberedelser så man börjar ju känna lite små stress nu.
    Sån tur är så är ju  dom största grejorna fixade såsom klänning, vigselförättare, vigselplats(kommer vara utomhus), lokal o mat efteråt...... ja och ringen är oxå fixad. Men har kvar brudbukett, tårta, vet ej hur jag ska ha håret Obestämd

    Hur ser det ut för er? Är ni klara med allt?

  • 2011br­öllop
    Äldre 12 Jul 11:33
    #2

    Hej nä vi är inte heller klara med allt , vi har inköp av sprit kvar , o lte till dekorationen i lokalen, min 2be har inte fått tag i allt han ska ha på sig , festhäfte,o lite annat .
    Jag vet hur jag vill ha håret men har inte gjort min provuppsättning än  så vi får väll se om det blir som jag tänkt mig . Annars får jag ju hitta på något annat men tror det blir bra.  Jag ska ha halvt uppsatt med stora lockar  o vita rosor i håret är tanken. Vi hade oso tänk viga os vid en sjö men vi fega ur hahaha med tanke på vädret så vi  körde runt o leta upp en kyrka  som vi tillsammans  tyckte om istället !  O det känns bra ,vi hitta en jätte mysig fin lite mindre kyrka  lite ute på landet.  

    Var ska ni gifta er ?? Vi gifter os i skåne typ 3-4 mil från malmö 

  • 2011br­öllop
    Äldre 12 Jul 11:35
    #3

    Är det inte fler som ska gifta sig den 20  aug  ??????????

  • snusan­68
    Äldre 13 Jul 14:15
    #4

    Vi gifter oss oxå i skåne (bor här)...i Borgeby (mellan Bjärred o Löddeköpinge) Vädret... vi har beställt fint väder den dagen ....hihiSkrattande
    Ja håret...har halvlångt hår o har oxå funderat på halvuppsatt med lockar och hade tänkt ha en tiara.
    Drycken har vi med kvar att fixa men skickade lite bud med en som ska till tyskland nu imorgon.
    Hur många blir ni?
    Vi blir 36 om alla kommer....så det blir ett lagom stort bröllop. Skulle vilja bjuda fler men tyvärr tillåter ej budgeten det, så det blir dom närmsta bara.

    Ja är det inga fler som ska gifta sig den 20/8 ??

  • Äldre 13 Jul 14:55
    #5

    Vi gifter oss också 20/8 i Stockholm. Det känns ganska OK, men igår pratade vi om att vi måste knyta ihop en massa lösa trådar och verkligen slutföra vissa saker, såsom festhäfte, musiken och träff med personal, gravera ringar (kom jag på idag).


    Det som jag verkligen måste ta tag i snart är min klänning, den ska jag sy själv och jag har inte haft tid med det än. Jag har bara sytt toillen. Men jag har 4 veckors semester innan bröllopet.

    Jag ska göra all mat, men det känns välplanerat, jag ska bara testa två recept en gång till så att jag ha full koll.

    Frisyr har jag kommit fram till nu (kolla bloggen), men jag och dottern som ska vara tärna har inte varit på konsultation ännu.

    Kul med en tråd för just den 20 augusti!


  • 2011br­öllop
    Äldre 13 Jul 23:42
    #6

    Hej vi blir 58 st vi har oso bara tagit dom närmsta utav samma anledning pengar helt enkelt , Men vi hade bjudit 78 st o det är bara 2 st par som igentligen har tackat nej, sen har antalet minskat så mycket pågrund av att folk har gått ifrån varannFörvånad Skänns mindre roligt  men men det är deras val .

    KUL clara att du titta in !! gud vad ni ska gøra mycket själv , duktigt, mycket jobb jag hade aldrig klarat av det  , Glad  jag som redan har nerverna utan på, nu med att allt som  ska stämma skulle jag dessutom stå för maten så hade jag varit nervös för det med hahaha

    Är det någon av er som haft möhippa  än ???? 

  • Amejul­i
    Äldre 14 Jul 00:53
    #7

    Hej. Jag gifter mig inte då men såg den här tråden ifall ni undrar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3829138.html

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 14 Jul 07:26
    #8

    Här en till den 20 aug!

    Det finns en tråd tidigare, men den är det inte så mycket aktivitet i, och det ju kul att höra hur det går för er med samma dag!

    Jag har inte hunit bli nervös än, har fullt upp med allt som ska göras..
    Vi kommer ha ett tredagars bröllop på en gård (gammalt sommarkollo) med drygt 100 gäster, varav ca 25 är barn, så det är lite att rodda med.. Men jag ska inte klaga, tycker det är roligt

    Vi har kläder till BM kvar (eller vi och vi, det vill han fixa själv) skjortor till småkillarna, underkläder till mig, bröllopsnatt (tar vi ett dygn efter) festhäfte (inkl gästpresentationer), bordsplacering och handla maten (vilket vi gör på fredagen) Och säkert 1000 smågrejer känns det som. Men vi har 4 veckors semester innan, så jag hoppas på att vi hinner fixa allt då utan att stressa alltför mycket.

    Våra ringar är klara och jag har inte sett min nya förlovningsring, så jag är så spänd!

    Jag vart hippad 18 juni. Det blev en underbar och galen dag. Jag var (är fortfarande!!) helt rörd över hur mycket mina vänner hade ordnat, och att så många var med!

  • Mertzi
    Äldre 14 Jul 09:07
    #9

    Hej!

    Här har ni ännu en som gifter sig 20 augusti i år!
    Nerverna börjar sätta in nu kan jag säga.
    Är inte alls klar med alla förberedelser men det är mest småsaker kvar.
    Tänkte jag skulle beställa buketten i helgen så är det en till sak att pricka av.
    Det är så SKÖNT att pricka av från listan? Eller hur? :P

  • 2011br­öllop
    Äldre 14 Jul 10:20
    #10

    Hej tjejer gud va skönt det är att höra att  ni med har grejer kvar att göra Skrattande

    Låter mysigt  med ett 3 dagars bröllop.
    Vi har inte barn med på vårt bröllop vi är bara vuxna  förutom i kyrkan där min tärnas barn ska vara med , hennes flicka på 6 år ska strö rosenblad i kyrkgången o hennes son på 4 år ska bära in våra ringar på en ringkudde Drömmer

    O dom är så stolta för detta  

Svar på tråden Fler som gifter sig den 20 augusti - 2011 ??