• Anonym

Vill han inte längre?

Jag och min sambo lever som många andra gör i dags läget Separat. han jobbar ett ex antal mil bort så han ligger borta under veckorna.
    Denna helg som va så va han väldigt off. han hade en vän med sig hem och dom satt å drack öl till 4-5 på morgonen både fre-lör.
    Vist de har jag egentligen inget emot men nu när vi pratar i tel säger han INGET utan bara är tyst och om jag frågar något mummlar han bara svaret. han är ingen tel pratare och de vet jag men nu är de extremt dåligt. jag vågar inte fråga honom heller för han blir så sur när ja frågar om han är sur osv.
    jag hoppas bara han när lite nervös över bröllopet lr less och längtar tills sämestern.
    p.s vi ska gifta oss denna månad.

behövde bara skriva av mig lite.

• Svar på tråden Vill han inte längre?
  • förlovadflicka

Det är säkert ingen fara, man är inte alltid på topp bara :) Men är du osäker fortfarande när det är någon vecka kvar borde du nog prata med honom så att du inte behöver så och undra om han kommer säga ja... ;)

• Anonym

Ja jag hoppas de inte är någn fara, jag har säkert lite nervös själv så man inbillar sig att sambon har kalla fötter. men haha jag vet inte om han kommer säga JA för han har sagt att han ska jävlas med mig hela bröllopsdagen:P så vi får vell sa vad han säger.

• nawa

Det låter som kalla fötter! Försök o prata med honom om kalla fötter istället för att fråga om han är sur, men gör det på ett öppet sätt. Lycka till! Kram

• Vi2alltid

Tycker nog att du ska prata med honom i alla fall. I många fall oroar man sig i onödan, och det är ju bra att få veta det i tid i så fall. Själv skulle jag nog ha svårt att gifta mig med en man som jag inte känner att jag kan prata med..

• Silketuss

Men kära nån! Jag tycker att det låter så förfärligt tråkigt  att du inte törs prata med din blivande man! Hur kommer det sig, egentligen? Hur känner du inför ert bröllop? Känner du dig bekväm med att ha det så, att du måste trippa fram på tå för honom? Jag vet att du inte frågar efter om du ska stanna eller gå, men jag undrar om du verkligen kan tänka dig att leva på det där sättet i resten av era liv? Har det alltid varit så i ert förhållande? Jag skulle verkligen inte gilla att han drog hem en kompis och satt och ölade hela natten, när han äntligen kom hem. Men det är ju jag det. Hoppas verkligen att du kan förmå dig till att prata med honom, för jag tror verkligen att ni skulle behöva prata ut. 

• Anonym

Jag har känt honom i 10år och han har aldrig varit för att prata i tel med någon så de är inget jag stör mig på, inte  heller att han tog med en kompis för de är ju mia vänner också.
    och dom ses ju inte heller nå ofta.
    Trippar på tå kan jag inte påstå att jag gör. men jag vill ju inte fråga om han har kalla fötter över tel direkt.
    Han säger att han inte är nervös men han försöker bara spela lite tuff;) han blir väldigt nervös och stressad och han tycker inte om stora tillställningar om han ska stå i centrum. vi ska gifta oss borgligt med bara de närmaste men de blir mycket folk ändå eftersom vi har så stor vänskapskrets och min familj ärväldigt stor.

tack alla ni som skriver det är skönt att få prata av sig även fast vissa skriver lite jobbigare saker som man kanske inte vill höra men man får iaf en tankeställare

och JA jag vill leva med honom:D det är sanningens ord för vi har de väldigt bra och roligt ihop.
    vi har barn och hus och djur vi har samma intressen och vårat sex är bra så jag känner att för min del behöver jag inte känna någon ånger alls. och de va han som friade bara så där och de va de bästa frieriet någonsin;)

• Silketuss

Jag hoppas att jag inte gjorde dig ledsen, ts. Det var inte min mening. 

• Anonym

Nej nej absolut inte.
    som sagt skrev jag för att få skriva av mej lite och få några tankeställare:D

• Silketuss

Då är ju allt lugnt. Du ska se att det löser sig. Det ÄR nervöst med giftermål!  

• Anonym

Ja tack jag börjar bli riktigt nervös men jag vill inte erkänna de för någon. jagkan inte sova längre:/

• SloveP

Men vad då "jävlas med dig hela dagen"? Just den dagen kanske man INTE vill att någon ska jävlas..? Det är en hel del planering och saker som ska klaffa, ska man dessutom gå och vara rädd för vad han ska hitta på härnäst blir det ju ett orosmoment för dig..

• bumbibjörn

Jag skulle försöka prata lite med min blivande o säga de att de känna så konstigt när ni inte kan prata annat än i telefon. Säg att du börjar få bröllopsfjärilar o fråga hur de e m honom... Ni kanske kan åka bort en helg o bara vara ni två o ladda batterierana inför bröllopet. lycka till o hoppas allt löser sig!

• blivandefruAson

Ja, det känns nödvändigt att du ventilerar dina tankar med honom, både för hans och absolut för din skull. Att hans beteende har gett upphov till dessa tankar hos dig är ju något som du måste ta upp med honom, det är ju inte rättvist mot dig själv att gå och grubbla och särskilt inte när er stora dag närmar sig. Och om han inte menar något med sitt beteende, han kanske är som du säger nervös eller liknande, så är det ju orättvist om han inte får veta, för hur ska han annars kunna ändra sig?
    Prata med varandra i en normal samtalston och avdramatisera brölliopsnerverna.

Lycka till med bröllopet och allt runt omkring!

Svar på tråden Vill han inte längre?