• sollan

    Tips inför mötet med fotografen?

    Hejsan.

    Idag ska jag å m2b träffa tilltänkta fotografen.
    Har ni några tips på vad som kan vara bra att ta reda på?
    Ja förutom pris å vad som ingår i priset  så klart ;)

    Vi gifter oss tidig vår ,31 Mars så vet knappt vart vi vill ta våra bilder.
    Det kommer så klart inte vara så grönskande ute vid den tidpunkten.
    Denna fina kyrkoruin från samhällets tidigare kyrka funderar vi på att vi kanske kan vara vid.
    Vad tror ni om det?
    Vid dåligt väder så får vi väl ta fotona i festlokalen som ligger bredvid kyrkan?

    Hur gör ni andra ang fotograferingen som gifter er höst, vinter, tidig vår då vädret e mindre stabilt?

    Vi vet iallafall att vi vill ta porträttfotona på bröllopsdagen å inte i förväg eller senare i studio.

    Så här ser det ut vid kyrkoruinen, dock e fotot taget i Juni så det e klart inte så grönskande när vi gifter oss.


  • Svar på tråden Tips inför mötet med fotografen?
  • BrudiMaj2012

    Är det vinterväder fortfarande så kan det se ut såhär:

    www.google.se/search&hl=sv&biw=1680&bih=947&tbm=isch&sa=1&q=vinterbr%C3%B6llop&oq=vinterbr%C3%B6llop&aq=f&aqi=g4&aql=undefined&gs_sm=e&gs_upl=22226l26909l0l28l17l0l4l4l3l424l2970l1.3.2.5.1l13

    Tänk så vacker det blir i den kyrkoruinen om det fortfarande ligger lite snö kvar.. :)
    man får helt enkelt bita ihop under fotograferingen och kanske dricka ett extra glas champagne ;)
    Tycker att man kan ta samma foton som man hade gjort om det var sommar,
    jättefint när man ser vilken årstid man gifte sig vid.. :)
    Vid jättedåligt väder hade jag nog velat ta ett par porträttbilder i kyrkan före/ efter vigseln..
    Er fotograf har säkert en hel del förslag och tankar kring det hela också.. :)

    Hoppas att det hjälpte något..

  • sollan

    Tack,  att ta porträttfotona i kyrkan har vi osså tänkt på men inte riktigt vetat om de e nått man "brukar" göra :)
    Ja inte för att man måste göra som alla andra...haha

    Ja förhoppningsvis e fotografen bra å kan sitt jobb vilket även innebär att kunna ge förslag på de denna tycker kan ge ett bra resultat.

    Snö...Huuuhhh...E inte så förtjust i snö...haha
    fast visst e de vackert så de hade inte gjort nått att härda ut vid fotograferingen =)

  • MKF

    Skriv ett avtal med fotografen där det framgår vad som ska utföras, vad som ska levereras, vad det kostar och vilka rättigheter ni och fotografen har med fotonen. Det är bra att ha ett skriftligt avtal även om fotografen känns jättebra och allt.

    Jag personligen tycker kyrkoruinen ser lite platt ut och nog blir svår att få många spännande foton från platsen. Nu utgår jag från att väggarna på bilden högst är en halvmeter höga? Dock kanske det finns mycket annat runt om att fota vid.

Svar på tråden Tips inför mötet med fotografen?