• Pinkgrape

    Billig rosa eller vit blomma i augusti?

    Jag vet att jag kan fråga en florist och att det säkerligen varierar en aning runt om i landet och hos olika florister och dylikt. Idag orkar jag dock inte vandra in till staden och ta reda på det, dottern är dessutom alldeles för trött för att orka det. Kastar därför ut frågan här i hopp om att någon ska ha ett hum.

    Min fina, underbara fjäderbuketter kom idag och jag är jättenöjd. Jag skulle dock vilja fylla ut dom med lite blommor tror jag, kanske.. eventuellt.. beroende på. Nåja..

    Helst vill jag ha rosa, eller eventuellt vita, blommor och gärna så billiga som möjligt. Eftersom jag gifter mig i augusti, så är det ju bra om det är en blomma som är lätt att få tag på då. Någon som har ett tips? :D


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Billig rosa eller vit blomma i augusti?
  • florististan

    Hej! Jag skulle satsa på dahlior eller nejlikor om jag vore du. Nejlikor för att de är billiga (och vackra!), Dahloir för att det är säsong i augusti och inte är så dyra. Lycka till!
     

  • Pinkgrape
    florististan skrev 2011-07-08 15:06:22 följande:
    Hej! Jag skulle satsa på dahlior eller nejlikor om jag vore du. Nejlikor för att de är billiga (och vackra!), Dahloir för att det är säsong i augusti och inte är så dyra. Lycka till!
    Tack :) Har varit lite inne på nejlikor faktiskt. De finns i flera olika rosa nyanser va? Färgas dom? Ungefär vilken prisklass brukar de ligga i?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • queenelin

    Kan man få se en bild på denna fjäderbukett månne? Låter väldigt spännande!

    Vill du ha fluff kan du ju alltid fluffa med brudslöja.

  • queenelin
    queenelin skrev 2011-07-08 15:47:10 följande:
    Kan man få se en bild på denna fjäderbukett månne? Låter väldigt spännande!

    Vill du ha fluff kan du ju alltid fluffa med brudslöja.
    Blomman brudslöja alltså... Tungan ute
  • Pinkgrape

    Haha ja, en brudslöja i "tyg" hade nog blivit lite väl mycket :P Vill nog helt ha något med en större blomma dock. Tror det skulle göra sig bättre.

    Här är bilderna som jag fick av säljaren när buketterna var klara. Det är dock en liten bukett helt i rosa med vita pärlor också, som är till brudnäbben. Har ingen bild på den.

    Brudbuketten



    Tärnbuketterna ser hur såhär, enklare.



    Måste bara visa denna också, som min blivande ska ha. Den är nästan finast :P haha



    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    SnartFruSir skrev 2011-07-08 16:37:46 följande:
    Du kan inte köpa ett 10-pack rosor eller så? De vi köper hos floristen brukar såklart vara dyrare, men max 100 kr brukar det ligga på här i Göteborg.
    Grejen är den att det är ju inte säker att det finns fina såna eller i rätt färg i butik just dagen för bröllopet. Tänkte att om man köper hos florist, så kan man ju beställa i förväg alternativt lämna in buketterna så att de kan sätta dit blommorna. Jag gifter mig redan kl.13.00 och hinner inte riktigt sitta och pyssla med det samma dag känner jag.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • SnartFruSir
    Pinkgrape skrev 2011-07-08 16:39:52 följande:
    Grejen är den att det är ju inte säker att det finns fina såna eller i rätt färg i butik just dagen för bröllopet. Tänkte att om man köper hos florist, så kan man ju beställa i förväg alternativt lämna in buketterna så att de kan sätta dit blommorna. Jag gifter mig redan kl.13.00 och hinner inte riktigt sitta och pyssla med det samma dag känner jag.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape

     


    Men gumman. Ställ in buketten i kylen. Rosorna håller garanterat och fjädrarna är det nog ingen fara med. Det är ju inte direkt varmt under transporten hit.. Min brudbukett binds hos floristen dagen innan, och den kommer klara sig. Klart att din gör det med då!


    Alternativet med florist funkar nog säkert fin-fint det med. Vår florist tipsade dessutom oss om vilka sorter som kommer i 10-pack så att vi kunde beställa några extra buntar :) Kram till dig!


Svar på tråden Billig rosa eller vit blomma i augusti?