• Tessann

Annorlunda festlokal?

Hej!

Är det någon fler som har en lite mer annorlunda/udda festlokal?

Vi kommer hålla festen i vårat garage :)

Vi har ett STORT garage.. det är typ 70kvm och typ 8m till tak :)
    Vi kommer försöka fixa det lite fint därinne.. eller så fint det går.. tex billyften och större maskiner kan vi ju inte direkt städa undan.. men vi tror det blir superbra :)

Gästerna är fullt medvetna om att det blir en garagefest så de klär sig nog därefter också :)

• Svar på tråden Annorlunda festlokal?
  • MrsT2011

Coolt, vilken bra idé!

Jag har varit på bröllop i ett jättestort båtmagasin på Tjörn, alldeles vid bryggan intill en småbåtshamn. Magasinet tillhörde brudgummens familj och rymde med lätthet 100 gäster. Ett tips om ni känner någon som sysslar med båtar eller liknande, och som kanske har tillgång till en lokal i skärgården.

Annars är det många på landet som har uthus. Jag har många gånger firat midsommar på en gammal höloge. Även ladugårdar och maskinhallar kan bli fina festlokaler med små medel.

Sen vet jag inte om detta hör hemma i tråden, men i kategorin annorlunda vigselplats måste jag säga att mina vänners borgerliga vigsel högst upp i Turning Torso (Malmö) var oslagbar!

• Pinkgrape

Tycker det låter som en jättrebra och rolig idé :D

Vi var ett tag inne på att hyra ett gammalt fängelse (lite ombyggt tll hotell) i grannstaden till vårt bröllop, men tyvärr skulle inte alla gäster rymmas, så vi fick skippa det :/

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Annorlunda festlokal?