Billiga ringar?
Vet nin någonstans som man kan hitta billa ringar?
Jag har hittat massor av fina men alla kostar runt 6-9.000:- och det är halva våran budget..=)
Så har ni något tips om någon billig affär i Sthlm?
Vet nin någonstans som man kan hitta billa ringar?
Jag har hittat massor av fina men alla kostar runt 6-9.000:- och det är halva våran budget..=)
Så har ni något tips om någon billig affär i Sthlm?
Kolla de vanliga kedjorna som Albrekts, Guldfynd osv.
Gå till en guldsmed föreslår jag.
Vi anlitade Rolf Rudholm på Fleminggatan.
Smycka har bra priser och finns säkert i Sthlm med!
Jag har sett att de har myckert ringar på tradera .
fast jag vet ju inte kvalitén på dem men man har ju omdömena att gå på ..
Bara ett tips....
Antikaffärer!
Jag forstår att det kan vara bekymmersamt med budget etc men tänk på att en vigsel ring är något som skall vara for evigt.
Enkelt är snyggt och alltid rätt - med låg kvalitet blir något man lätt ångrar... och det kan vara stor skillnad i kvalitet.
Jag har sett massa vackra o prisvärde ringar på smycka!!
Lycka till!!
På www.indonordic.se hittade jag min ring. Min ring ser ut såhär: www.indonordic.se/Sidor/PopUpp/5114.htm
Jag fick min ring gjord på Albrekts Guld. Jag hade köpt min förlovningsring där och köpte en likadan till som de satte i diamanter i precis så som jag ville ha dem. Den kostade bara 3400:- .
/Aprilbrud
vi köpte våra förlovningsringar på oscars guld på västerlånggatan. De kostade 999 för paret. på vanliga släta guldringar 18k är det väl ingen skillnad i kvalitet, bara man ser att de inte är jättetunna.
Kan rekommendera oscars guld, som är jättetrevliga! och ringarna är finast i världen.
Min ring kostade 144 Eur (ca 1.300 kr). Vi hade sån flax att affären hade 15% rea på alla guldringar under ett specialjippo i Mariehamn (Åland).
Den ser i princip ut som min förlovningsring (helt slät) förutom att den har en nedsänkt liten diamant. Helt i min stil!
Ringar behöver inte kosta skjortan, det gäller bara att se sig runt lite.
Köp en billigare ring nu och byt ut den vid tex. 5 eller 10 årsdagen. Då ni kanske har det lite bättre ekonomiskt. Senast i helgen träffade jag ett par där dom hade bytit ut sina ringar, dom har iofs varit gifta i över 40 år så ringarna hade väl gjort sitt. (Tillägger att det var andra gången dom böt ut ringarna, första gången berodde det på att dom hade fått den ekonomi dom behövde, och den här gången för att dom ledsnat på de ringar dom hade)
Så varför inte köpa en "vanlig" förlovningsring till att börja med. Annars finns det ju ringar man kan "byta upp" sig på.
Om man köper en helt slät ring till (som jag tycker är snyggast) kan man efter några år eller så lägga till en vinge eller köpa en alliansring att i mellan ringarna för att piffa till det lite.
kolla in www.hedbergsguld.se
de har billiga (och många snygga) ringar!
Hej Krabi!
Inte lätt med ringar... Men tänkte ge dig ett litet tips! Du kanske har ngn "gammal" ring att återanvända!!??
Jag har fått en jättefin ring utav min mor för ett par år sen som han har fått av min far(de e skilda sen ngr år tillbaka)
Det är en ring av rött guld men en diamant i och den ska göras om till vitt guld och att den passar min förlovningsring! Jag lämnar in lite "gammalt" guld i inbyte och kommer att få betala 1400 spänn för arbetet!!! Gravyren ingår!!! Helt suveränt!
Jag e supernöjd!
Ett litet tips bara!!!
Lycka till!
*kramisar*
Indonordic har en butik i gamla stan. Dom har billiga och jättefina ringarför alla smaker. Lycka till!
Jag köpte min ring på IndoNordic i Gamla stan för strax runt 900:-