• Mariiaa81

Hållpunkter och tidsschema för en bröllopsmiddag med buffé-Hjälp!

Hej! Sitter och försöker få ihop tiderna och göra något slags "körschema" till vår bröllopsmiddag; tid när minglet ska börja, hur länge det ska pågå, när middagen ska börja och när talen ska hållas osv. Vi kommer att ha buffé så därför tycker jag att det är lite svårt att avgöra när talen ska börja och med vilka intervaller de ska hållas. Kan någon som kan det här hjälpa mig? Vår vigsel börjar kl.16, så när bör mingel, middag och tal hållas? All hjälp tas tacksamt emot! :)

• Svar på tråden Hållpunkter och tidsschema för en bröllopsmiddag med buffé-Hjälp!
  • Julibrud2011

Har ingen riktig koll eftersom jag inte hade någon klocka på bröllopsdagen, men vår vigsel var i alla fall kl. 15:00 och buffén var uppdukad så vi började äta kl 18:00. Vi hade lite tal, spex mm under middagen och kaffet, och jag tror att vi var klara runt 21:00. Då hade vi bara kaffe och "tårta" efter maten, alltså inte både efterrätt och tårta. Hoppas det är till lite hjälp.

• Mirjami
    Julibrud2011 skrev 2011-07-06 23:36:23 följande:
    Har ingen riktig koll eftersom jag inte hade någon klocka på bröllopsdagen, men vår vigsel var i alla fall kl. 15:00 och buffén var uppdukad så vi började äta kl 18:00. Vi hade lite tal, spex mm under middagen och kaffet, och jag tror att vi var klara runt 21:00. Då hade vi bara kaffe och "tårta" efter maten, alltså inte både efterrätt och tårta. Hoppas det är till lite hjälp.
    Perfekt! Vår vigsel är kl 15.00 också och vi kommer bara cruisa ca en timme (ca 16-17) och med brudskål och så hamnar man väl på era ca tider också. Eller när anlände ni till festlokalen?

Tack för bra tidssupport, vi trodde vi skulle vara klara först framåt 22.00 men det tidsschemat är nog lite väl segdraget då.
  • Mariiaa81

Var ni klara med bara maten kl.21 och åt tårta efter det eller hade ni klarat av både middag och tårta till kl.21? :)

• Semlorna

Tiderna är ungefärliga men vi vigdes vid 13.30, var tillbaka vid festlokalen vid 15, skålade vid 15.30, åt strax efter 16, hade tårta vid 18.30 och satte fram efterrättsbuffen vid 19.30. Vi hade inga tider för när tal/spex fick ske utan våra toastmasters styrde upp det under kvällen utifrån när det passade. Samma sak med mat/tårta, det togs in när alla var färdiga.

• Julibrud2011

Vi var nog vid lokalen runt 17:00, skålade och pratade med gästerna medan "personalen" och cateringfirman dukade upp maten. Det var lite tal, lagom långa, spex mm. Vi gick ut och sträclkte på oss medans de dukade o till kaffe. Så ja, vi var nog klara vid 21 ca. Hela dagen flöt perfekt, vi har verkligen fått mycket beröm för att allt var så välplanerat i minsta detalj, och det känns ju kul när man lagt ner mycket tid innan. Sen att festen blev jätterolig och lyckad, ja det kan man ju inte ta åt sig äran för, det är ju alla härliga vänner och släktingar som står för det! Vissa hade hört av sig till toastmastern innan, vissa tal kom oanmält.

Svar på tråden Hållpunkter och tidsschema för en bröllopsmiddag med buffé-Hjälp!