• Tessin

Hur mycket betalar ni för er make up?

Hur mycket betalar ni för er make up? Vad ingår i det priset?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-06 16:32
    Menar förstås er som går och får det gjort hos sminkös eller liknande =)

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni för er make up?
  • pimory

frågade faktiskt salongen där jag ska göra min brud make och hår, bara smink om man vill göra en kvälls makeup kostade 450 kr och en dag makeup 350 :)

själv kör jag på både hår och smink och får betala 2500 ...

• Oniq

750:-

Då ingår provsminkning och sedan lätt sminkning av brudgummen på dagen D

• JT2010

Jag betalade 1000:- och få ingick provsminkning, en ansiktsbehandling och läppglanset jag använde på bröllopet + att jag fick låna andra produkter för att kunna förbättra under dagen/kvällen. =)

• LindaochJohn

Har kollat runt lite, har för mig att priserna var så här:

Face Stockholm tar 800 kr o då ingår provsminkning o man får 10% på deras sortiment.
    KICKS tar 650 kr för bara en sminkning.
    Make up store tar 1500 kr med provsminkning o så får man välja produkter för 500.

Jag är lite orolig för att ta sminkning hos frisören, de flesta frisörer verkar inte ha någon större utbildning utan kanske en endagskurs... (har min frisör sagt själv...)
    Nu har jag inte kollat runt ännu för jag har ju ett tag kvar, men ska göra det.
    Jag vet att det finns iaf en frisörsalong som dessutom har en make up artisk/hudterapeut.

• Bridezilla11

800:- inklusive konsultation (och hembesök på bröllopsdagen)

• Emblas Mamma

Jag betalade 495 kronor, då fick jag med lite smink att kunna förbättra med - men det behövdes aldrig!
    :)
    Jag sminkade mig hos en riktig sminkös som hade sin studio en trappa ovanför min frisör, det kändes supersmidigt!

Egentligen skulle en provsminkning ingå i priset men jag hann aldrig det.
    Har inte reflekterat över det - men borde jag inte få det billigare då jag inte blev provsminkad?
    Jaja, strunt samma, det var billigt ändå ^^

• Diamondsandglitters

490 kr för brudmakeup + provsminkning :)

• Gopplan

Jag kommer att betala 800:- då ingår en provsminkning och hembesök på bröllopsdagen.

• AmndaMakeUpArtist

Hallå, jag är makeupartist, hjälper er gärna med den perfekta bröllopsmakeupen!
    Hör av er för mer info :)

Amanda

• Moemoe

Jag gjorde smink och make up på samma ställe och betalade 700 kronor i timmen. Hade ingen provsminkning innan, men eftersom jag klipper mig där även i vanligt fall pratade vi om hår och smink tre-fyra gånger innan dagen d och kom överens om en passande sminkning. Sminket tog ungefär en timme, så 700 kronor.

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för er make up?