om pappa inte finns längre?
Min blivande mans pappa är död. Vem placerar man då bredvid min mamma? (Usch! Låter inte så roligt när jag frågar så här... Min blivandes pappa är dock död sedan många år. Hoppas ni förstår frågan "rätt"...)
Min blivande mans pappa är död. Vem placerar man då bredvid min mamma? (Usch! Låter inte så roligt när jag frågar så här... Min blivandes pappa är dock död sedan många år. Hoppas ni förstår frågan "rätt"...)
Har din blivande man någon bror? Eller vilka fler ska sitta vid honnörsbordet?
Det kan ju vara vem som helst som står nära din man och som skulle trivas bedvid din mamma, om man nu inte måste hålla på traditionerna.
Annars din mans äldsta bror (om denne är myndig), alternativt hans morfar/farfar.
Klockrent vore ju om det finns någon plastpappa med i bilden, men det gissar jag att det inte finns eftersom då frågan hade löst sig självt?
Hej!
Min pappa fanns inte heller i livet och m2bs pappa var sjuk och hade ingen möjlighet att närvara. Vi satte helt enkelt vår marskalk och tärna på var sida om oss och utanför dem våra mammor! Sen var det fullt! Kändes som en jättebra lösning för oss!
Min far finns inte heller kvar hos oss. vi löste det så att jag hade min svärfar brevid mig som satt brevid min mormor och min man hade min mamma som satt brevid hans mamma och sen hans farmor.
Vi hade fler tjejer än killar också så det blev tjejer på rad på flera ställen
Jag har en brokig skara föräldrar varav "styvmamman" inte kunde komma har det visat sig nu.
Vi sätter min mamma utanför mig, därefter min blivandes pappa och utenför honom min styvpappa. Blir ju inte varannan damernas heller men det får vi väl strunta i. Sånt är svårt att lösa i dessa lägen.
Utanför min blivande sitter hans mamma, därefter min pappa och därefter en tom plats. (eftersom styvmamma inte kunde) vet ej riktigt hur vi gör än med den platsen men ungefär så blir det iaf.
Det finns inga rätt eller fel i ett sånt här läge. Jag skulle också som flera föreslagit titta på en nära bror, morfar eller farfar i det läge ni är i.
Min älskade pappa gick bort för exakt 5 år sen. Jag har en storebror som står mig väldigt nära som kommer sitta brevid mig, och sen kommer min mamma att sitta brevid min M2B, sen kommer hans föräldrar och hans två systrar.
Vi är i samma situation, men vi väljer bort honnörsbord för flera, vi kommer att sitta själva vid ett bord med gäststolar framför.
VI placerade min mormor brevid mamma då hon är enda mor-/farföräldern i livet.