• Taha

Mehndi - Indiskt

Hej!

Jag ska ordna en Mehndi till min bror och hans tjej som är från Indien.
    Det jag vet om en Mehndi är att kvinnorna på brudens sida träffas och bland annat applicerar henna på brudens händer.

Men vår Mehndi ska inte vara traditionell. För det första har vi bjudit alla släktingar och festen ska innehålla indisk mat, musik, dans och sarees.

Om det är någon som har minsta lilla förslag på hur man kan spice:a till festen eller känner till några ceder och bruk från indiska Mehndi eller bröllop så får ni jättegärna tipsa mig.

Tack, Taha

• Svar på tråden Mehndi - Indiskt
  • Polventon

Kolla på lite Bollywoodfilmer för att få inspiration, och se om du hittar böcker på biblioteket. På Spotify finns det också flera Mehndialbum med passande musik. 

Det kan ju bli dyrt, och svårt att skaffa saris för samtliga inbjudna. Eventuellt kan du ju istället skriva "indiskt" som klädkod på inbjudan?

Och kontakta gärna brudens familj, traditionellt är de ju de som står för Mehndin och de kan nog känna att ni tar över deras roll. De har dessutom säkert flera förslag på arrangemang, musik och dekorationer.  

Lycka till! 

• johanna suarez
    Taha skrev 2011-07-05 23:33:13 följande:
    Hej!

Jag ska ordna en Mehndi till min bror och hans tjej som är från Indien.
    Det jag vet om en Mehndi är att kvinnorna på brudens sida träffas och bland annat applicerar henna på brudens händer.

Men vår Mehndi ska inte vara traditionell. För det första har vi bjudit alla släktingar och festen ska innehålla indisk mat, musik, dans och sarees.

Om det är någon som har minsta lilla förslag på hur man kan spice:a till festen eller känner till några ceder och bruk från indiska Mehndi eller bröllop så får ni jättegärna tipsa mig.

Tack, Taha
    oj va spännande =) ni skulle kunna hyra in en person som gör en liten dansshow i indiskt tema. Till exempel bollywood eller liknande. Själv har jag dansat till indisk inspirerad musik, jätte roligt. Lycka till
Svar på tråden Mehndi - Indiskt