• Jossis81

Min provdukning! Tyck till!

Har provdukat på ett ungefär idag. Det som ni kan bortse ifrån är festprogramet som bara är en prototyp. Blomman ska vara en riktig murgröna. Sedan ska det ligga en avlång spegelglasskiva i mitten av bordet där sakerna ska stå på. Även lite diamantkonfetti ska strös imellan.  Sen ska placeringslappen fästas runt favorsaskarna.

Tar gärna emot ris och ros! :)
  • Svar på tråden Min provdukning! Tyck till!
  • Nikkita

Jag tycker att det ser jätte fint ut! Bra att blomsterarrangemanget inte är så högt så att man ser över bordet . Gillar att det är dekorerat sparsamt men snyggt :) Ska ni ha småbord eller är det bara ett exempel på dukning till ett större/runt bord sen? Är det småbord kan jag tycka att det blir för mycket att ha de stora blockljusen... Jag tror att det i så fall hade passat bättre med fler av de små värmeljushållarna! Det med spegel under låter super, blir väldigt effektfullt.

• Debe

Jättefint!
    Men håller också med om att blockljusen är för stora/tar för mycket plats.
    Annars tycker jag inte du ska änra på något alls!
    Lycka till!

• Emblas Mamma

Jag tycker det är superfint! Elegant!
    Älskar rosa ^^

Det jag tycker du kanske kan ha är en väldigt smal löpare i mitten, kanske rosa?
    tycker det är väldigt fint annars med, men ett förslag bara :)

• Maria och Toni

Tjusigt! :D Gillar också rosa...
    Förslag! Färgen på krukan. Kanske skulle det passa bättre med en vitmålad kruka eller en silverfärgad?

• bumbibjörn

Jättegulligt!! Har inget nytt att komma m...håller m de som har skrivit ovan!

• Jossis81
    Rebekka 2012 skrev 2011-07-05 18:08:58 följande:
    Jag tycker att det ser jätte fint ut! Bra att blomsterarrangemanget inte är så högt så att man ser över bordet . Gillar att det är dekorerat sparsamt men snyggt :) Ska ni ha småbord eller är det bara ett exempel på dukning till ett större/runt bord sen? Är det småbord kan jag tycka att det blir för mycket att ha de stora blockljusen... Jag tror att det i så fall hade passat bättre med fler av de små värmeljushållarna! Det med spegel under låter super, blir väldigt effektful
    Debe skrev 2011-07-05 18:56:54 följande:
    Jättefint!
    Men håller också med om att blockljusen är för stora/tar för mycket plats.
    Annars tycker jag inte du ska änra på något alls!
    Lycka till!
    Tackar!! Å jag håller me er! Jag skippar blockljusen! :)
    Emblas Mamma skrev 2011-07-05 18:59:18 följande:
    Jag tycker det är superfint! Elegant!
    Älskar rosa ^^

Det jag tycker du kanske kan ha är en väldigt smal löpare i mitten, kanske rosa?
    tycker det är väldigt fint annars med, men ett förslag bara :)
    Tack snäll! Det blir ju en avlång spegelskiva i mitten på varje bord
    Maria och Toni skrev 2011-07-05 21:01:05 följande:

Tjusigt! :D Gillar också rosa...
    Förslag! Färgen på krukan. Kanske skulle det passa bättre med en vitmålad kruka eller en silverfärgad?

Tack så mkt! Blir ju riktiga murgröna sen så jag hoppas att innerkrukan blir svart å sen ska jag ta mer tyll runt den...
    bumbibjörn skrev 2011-07-05 21:06:36 följande:
    Jättegulligt!! Har inget nytt att komma m...håller m de som har skrivit ovan!
    Tack tack!!
  • Amejuli

Jag tycker om blockljusen. Och med spegel och allt tror jag det blir jättefint!!!

• Jossis81
    Amejuli skrev 2011-07-05 22:30:03 följande:
    Jag tycker om blockljusen. Och med spegel och allt tror jag det blir jättefint!!!
    Tack så mycket! Usch nu blev jag velig igen!  :)
  • Amejuli
    Jossis81 skrev 2011-07-06 07:40:43 följande:
    Tack så mycket! Usch nu blev jag velig igen!  :)
    Hehe, förlåt. Ja det är verkligen inte lätt med detaljer. Det kommer säkert bli fint vilket som men jag är en sådan som gillar när det inte ser för avskalat och stelt ut. 

Hur du ska göra beror ju lite på vad du är ute efter att dukningen ska signalera. Vill du exempelvis att det ska se riktigt propert ut kanske du ska strunta i dem men vill du ha en mer romantisk och mysig känsla så tycker jag du ska låta dem vara kvar!

Men som sagt- Det kommer blir jättefint hur du än gör. Du har fått till en riktigt bra grund tycker jag!
  • Guffi

Åh, jättefint!
    Gillar verkligen idén med spegel på bordet! 
    Funderar också på det där med blockljusen.. Det beror ju på hur stora borden är.. Kan ju bli riktigt effektfullt med vanliga glas/ljuslyktor med värmeljus som reflekteras i spegeln... Prova dig fram vettja! :)

Lycka till på din (er) stora dag!!

• Emblas Mamma

ååh spegelskiva!
    Så annorlunda!
    Du kunde inte visat det också så kunde man sett? =)
    Är riktigt nyfiken! :)

Kanske at du kan lägga ut lite rosa jättesmå pärlor, glitter eller liknande istället?

Du får göra som du vill, jag gillar att det lite lite mer rosa, men om du vill ha mer vitt/silver så ska du köra som du har det nu! :)
    Superfin dukning!

• queenelin

Jättefint, tycker jag! När jag tittade på bilderna så tyckte jag att blomman ni använde var jättehäfigt och passade in så himla bra! Ovanlig och cool! Blev nästan lite ledsen när du skrev att det skulle vara murgröna...

• EmmaStina

Om du ska ha blockljusen kanske de ska stå lite längre ifrån glasen. Ser nästan ut som att man kommer bräna fingrarna när man ska dricka. Lätt också att stöta till ljusen också och det kan ju bli riktigt illa om det börjar brinna någonstans

• minnilee

Jätte fint :) Har du gjort egna stolsöverdrag? isåfall hur? och vart har du köpt rosetten?

• Jossis81

Tack alla för tipsen! Tyvärr har jag inte fått speglarna än, men jag tror att det kommer att göra allt. Och sen lite diamantkonfetti på d! :)

Stolsöverdragen har jag gjort av KNOPPA-lakan. Banden är från Ebay och dom är tillsalu efter 6 augusti om du är intresserad :)

Svar på tråden Min provdukning! Tyck till!