• minnil­ee
    Äldre 5 Jul 15:09
    1846 visningar
    3 svar
    3
    1846

    Vad passar till min klänning?

    Vi har inte kommit på vad min sambo ska ha på sig en, nu börjar det bli bråttom!
    Jag ska ha denna klänning.. http://www.demetriosbride.com/us/index.php?page=collection_sposabella&styleID=3053

    Vi har skrivit kavaj på inbjudan och går inte efter HUR det egentligen ska vara.. först tänkte vi kostym med väsk under..
    Min sambo ska även ha 2 st bestman och vi vill inte att de ska behöva ha mer än kostymom de inte vill , de är liksom dom..  Vad min sambo än har kan hans bestman ha kostym och fluga eller ser det för lite ut??
    Tycker smoking ser läckert ut men hur ska bestman egentligen se ut då?

    som sagt HJÄLP! :)

  • Svar på tråden Vad passar till min klänning?
  • Pinkgr­ape
    Äldre 5 Jul 15:25
    #1

    Vi har också klädkod kavaj och har valt att inte klä upp oss så mycket mer än gästerna, för att hålla det lite på samma nivå. Vi har valt såhär:

    Brudgum - Svart kostym, vit skjorta, väst och kravatt
    Marskalker - Svart kostym, vit skjorta och slips

    Vi har färgtema vit, svart och rosa, så min blivandes väst och kravatt går i rosa och marskalkernas slipsar matchar i samma nyans. Själv kommer jag ha en vit brudklänning med långt släp, lång slöja och svart band i midjan.

    Måste bara kasta in att det är en jättefin klänning du valt :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • minnil­ee
    Äldre 5 Jul 15:30
    #2

    Det låter fint :)
    Men kan han och jag vara uppklädda, bestman normalt/fint utan att gäserna känner sig för lite finklädda? Våra gäster är enkla och vill att det ska ha det dom vill men vi kan väl ändå vara hur uppklädda vi vill. alla förstår väl att det är så. Bara för att vi är det behöver ju ingen ha balklänning liksom..

    Passar det med kostym o väst till min klänning? och vad kan man tänka sig att bestman ska ha då?

  • Pinkgr­ape
    Äldre 5 Jul 15:46
    #3

    Klart ni kan vara hur uppklädda som helst, om det är vad ni vill, men som sagt.. vi valde att inte klä upp oss alltför mkt, då hade vi nog satt en annan klädkod för gästerna också. Risken finns ju att de tycker att de inte är tillräckligt finklädda för er.

    Jag tycker definitivt att det passar med kostym och väst till din klänning. Det finns ju otroligt vackra västar och jag tycker själv att det blir mer uppklätt om man har kravatt till och inte slips. Er bestman, eller marskalk som man säger i Sverige, kan ju även hgan ha kostym och då antingen slips eller fluga (tycker det är skitsnyggt) i matchande färg till. Det tycker jag skulle vara jättefint.

    Vi beställde denna västen och kravatten till min blivande www.mytuxedo.co.uk/cashmere-rose-poly-dupion-waistcoat och matchande rosa slipsar till marskalkerna. Det finns ju självklart många andra västar i andra färger och även kravatter.

    Själv kommer jag ha denna klänningen www.mylove-bridal.com/index.php&products_id=4367

    Men jag tycker som sagt att det kan se riktigt uppklätt ut med kostym, väst och kravatt :)





    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Vad passar till min klänning?