• Rollon

    Ful ring

    Usch nu kommer jag verkligen låta som en riktigt bortskämd och ouppfostrad fästmö men min sambo friade i lördags och jag borde egentligen vara överlycklig men i samma stund som han öppnade asken kände jag besvikelsen skölja över mig. Ringen var ju inte alls vad jag hade tänkt mig att den skulle vara. Jag trodde att han hade förstått vad jag var ute efter för vi har tittat på så många olika ringar under en lång tid men beslutet fick ligga hos honom eftersom jag ville bli överraskad. Och överraskad blev jag sannerligen men inte på det bra sättet.

    Jag ville ha en ring med mycket bling-bling, inte en typiskt amerikansk ring med en jättesten men gärna en lite större sten i mitten som omgavs av några små. Istället fick jag fem små stenar som knappt syns känns det som. Det var ju inte alls så den skulle se ut och istället för att vara glad så är allt jag kan tänka på att jag måste gå med den här fula ringen resten av livet. 

    Jag kan ju inte säga nåt heller för dels är det inte öppet köp och dels vill jag inte såra min sambo. Hur kände ni andra när ni fick era ringar? Behöver jag bara vänja mig vid den kanske? För just nu vill jag inte ens ha den på mig. 

  • Svar på tråden Ful ring
  • BrudiMaj2012

    Aj aj.. Sicken osis att det blev fel.. Förstår verkligen att du inte kan med att säga nåt :-P är modellen rätt i övrigt? det jag kom att tänka på är att du kan ju säga att den inte riktigt kommer att passa med vigselringen.. Då kan ni kanske smälta ner den och göra om till en som du vill ha? annars tror jag att man kan sätta i andra stenar i ringen om den är bra i grunden och det är stenarna du inte är helt nöjd med.. En sten varje bröllopsdag/ födelsedag/ julafton kanske?

  • LoppanV

    Jag förstår din besvikelse eftersom du förväntat dig nåt helt annat. Men kan det vara så att han helt enkelt inte hade råd med nåt större just nu? Det kostar ju ändå en del men stora diamanter. Han kanske planerar att köpa en större bling-bling ring till ni gifter er? Tyvärr måste du nog komma på nåt smidigt sätt att förklara din besvikelse för honom..

  • missi80

    Känner likadan för min vigselring, fast här är det jag som har valt...tycker den är lite ful, men då den specialtillverkades för att passa min förlovningsring får jag stå mitt kast...hade jag valt idag, så hade jag velat ha den 1 mm smalare :(

  • Eileme

    Tycker du verkligen att ringen är ful eller är du bara besviken för att den inte såg ut som du väntade dig?

    Om du mest är besviken så kan du kanske när besvikelsen "lagt sig lite" försöka tänka om lite och verkligen känna efter om du inte tycker om ringen ändå. Isåfall tänker jag att du kan ha den som förlovningsring och sen när det är dags för vigselring så väljer du själv och köper din drömring. (Låter dessutom som att de kanske kan matcha varandra riktigt bra?)

    Om du verkligen tycker att ringen är ful så måste du (tyvärr) prata med din sambo. Riktigt jobbigt, men nödvändigt...

    Lycka till!!

  • AnnaJacob

    Usch vad trist för dig! Jag förstår verkligen ditt dilemma.

    Jag undrar lite varför den inte går att byta. Det är ju emot lagen i sverige, det finns en lagstiftad bytesrätt. Du har inte rätt till att få pengarna tillbaka, men till att byta varan!

    Jag kanske låter lite hård nu, men jag hade bytt ringen. Om den verkligen är så "fel" och du verkligen vill ha något annat, så tycker jag att du ska ta upp det med din fästman. Visst kanske din fästman blir lite sårad, men samtidigt så ska du ha på din den ringen i många år, förhoppningsvis hela livet! =)
    Jag tror helt klart på ärlighet. Vad är egenligen värst, att han blir lite besviken i någon dag, eller att du ska bli besviken varje dag för resten av ditt liv när du tittar på ditt ringfinger?

  • Rollon

    Tack för era svar.

    Modellen på ringen är perfekt i övrigt och den passar bra på fingret, det är just att stenarna känns så små som gjorde mig besviken.  Stenarna är inbakade eller vad man ska säga så jag tror att man måste göra om hela ringen för att kunna byta stenar, men tack för tipset BrudiMaj.

    Jag tror inte det föll på kostnaden, den sista vi tittade på var från Schalins och kostade bara ca 9000 och den var precis vad jag ville ha. Men min sambo ville göra nåt eget sa han så tydligen gick han till en guldsmed och där designade han ringen, med assistans av smeden förstås. Så den ringen jag fick är betydligt dyrare är den jag ville ha från Schalins. Men också det att han har utformat den själv gör det ju så mycket svårare att säga att jag inte är riktigt nöjd.


    Eileme skrev 2011-07-04 11:32:58 följande:
    Tycker du verkligen att ringen är ful eller är du bara besviken för att den inte såg ut som du väntade dig?

    Om du mest är besviken så kan du kanske när besvikelsen "lagt sig lite" försöka tänka om lite och verkligen känna efter om du inte tycker om ringen ändå. Isåfall tänker jag att du kan ha den som förlovningsring och sen när det är dags för vigselring så väljer du själv och köper din drömring. (Låter dessutom som att de kanske kan matcha varandra riktigt bra?)

    Om du verkligen tycker att ringen är ful så måste du (tyvärr) prata med din sambo. Riktigt jobbigt, men nödvändigt...

    Lycka till!!
    Jag vet inte än, jag antar att jag måste vänta och se ifall jag förlikar mig med den. Jag ska väl egentligen inte kalla den för ful, det är ju en fin ring men det är just det att den inte ser ut som jag förutsatt mig. 

    Vigselringen ska jag iaf se till att bestämma själv så antingen kan den bli en riktigt fin ring och de matchar varandra eller så får jag säga att ringarna inte passar och att förlovningsringen måste göras om. 
     
  • Två ska bli tre

    Låter inte alls kul, hoppas att det reder ut sig!


    Vilken ring för 9000kr från Schalins vad det som du var intresserad utav?

  • Rollon
    Två ska bli tre skrev 2011-07-04 12:02:31 följande:

    Låter inte alls kul, hoppas att det reder ut sig!


    Vilken ring för 9000kr från Schalins vad det som du var intresserad utav?


    Den här, fast priset var visst 8000. 
    www.albrektsguld.se/page.jsp&articleNo=0334003&attributeType_4=472&attributeType_2=&attributeType_1=&productType=0&priceRange=&&step=3&articleNo=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
Svar på tråden Ful ring