• Tinzi

    Hur gjorde ni med er låda för kuvert?

    Jag har gjort en fin låda att ha på presentbordet så att folk kan pilla ner sina kuvert där till oss, men den ser lite trist ut m. vitt lokck bara, hur gjorde ni?

    Skrev ni era namn/datum?
    Eller skrev ni: Kuvertlåda tex?

    Tar gärna emot bilder/tips :)

  • Svar på tråden Hur gjorde ni med er låda för kuvert?
  • Gwennie

    Jag tycker att det är väldigt vackert när man bygger lådor och dekorerar dem så att de blir som en bröllopstårta, som här:



    Eftersom vi bara har önskat oss bidrag till en bröllopsresa i bröllopspresent, kommer vi att ställa fram en gammal resväska ungefär som på denna bilden (Jagar runt efter en gammal fin väska på alla loppisar jag kommer åt just nu ;):


  • Gwennie
    bruden skrev 2011-07-03 21:26:13 följande:
    Den där med tårtan ska jag baske mig fundera på Runda boxar måste ju gå att få tag i
    Jag tittade lite efter det innan vi kom på att vi ville ha en resväska. Det finns rätt billiga på Lagerhaus i olika storlekar och färger, men Panduro har en del också, om än dyrare. Men hittar du inte runda, kan du ju göra en med fyrkantiga lådor likaväl - det blir lika fint :)
  • bruden
    Gwennie skrev 2011-07-03 21:43:46 följande:
    Jag tittade lite efter det innan vi kom på att vi ville ha en resväska. Det finns rätt billiga på Lagerhaus i olika storlekar och färger, men Panduro har en del också, om än dyrare. Men hittar du inte runda, kan du ju göra en med fyrkantiga lådor likaväl - det blir lika fint :)
    Hade tänkt ha det i närheten av tårtan så runda hade varit att föredra Jag ska kika runt på stan i veckan. Mer pyssel, jippie
  • Gopplan

    Jag tog en skokartong som jag ställde på högkant, skar en lagom springa till kuvert, klädde den i brunt papper och gjorde sedan mörkbruna hörn på den så att den ser ut som en gammaldags resväska. Sedan klistrade kag på några dekaler för att få den ännu mer väsklik

  • Willowfield

    Ja våra har jag visat förr och måste med en aning vemod säga att de är fortfarande inte helt klar. men här kommer bilden på hur de ser ut hittils de är gjorda i våra bröllops färger


  • Tinzi

    Oj vad tjusiga allihopa är! Min är sååå tråkig! Vet inte hur jag skall "pimpa den" Ge mig tips! :)
    Har klätt den i möntrad tapet på sidorna, och sen våra namn och datumet under....




    Sen undrar jag om det kommer få plats (har 100 gäster ca) Visserligen ska vi önska oss vissa saker som man kan köpa och slå in som paket, men tror nog många kommer ge resebidrag eller presentkort, och det kanske blir trångt i lådan då :)
  • MagicBride

    Vi önskade oss bidrag till vår bröllopsresa till USA och använde oss av en gammal jordglob Bad svärfar att såga ett hål upptill där man la i kuverten och sen pimpade svärmor den så som syns på bilden nedan.



  • Jossis81

    Jag ställde tre skolådor i olika storlek på varann, så det ser ut som en tårta. Sen kläde jag in dom i tapet. Å knöt ett sidenband runt. Lägger in en bild senare!

  • Rödvit brutta
    bruden skrev 2011-07-03 21:26:13 följande:
    Den där med tårtan ska jag baske mig fundera på Runda boxar måste ju gå att få tag i
    Runda boxar finns på Lagerhouse. De är i blandade färger men man kan ju klä in dem till passande färg.
    Lycka till!
  • bruden
    Rödvit brutta skrev 2011-07-04 18:04:00 följande:
    Runda boxar finns på Lagerhouse. De är i blandade färger men man kan ju klä in dem till passande färg.
    Lycka till!
    Jag kollade på Lagerhaus här i stan och där fanns det inga runda lådor
  • Gwennie
    MagicBride skrev 2011-07-04 17:18:53 följande:
    Vi önskade oss bidrag till vår bröllopsresa till USA och använde oss av en gammal jordglob Bad svärfar att såga ett hål upptill där man la i kuverten och sen pimpade svärmor den så som syns på bilden nedan.


    Helt lysande!!
    Jag som råkar ha en gammal jordglob stående i källaren.... Hmmm.
  • Gottblåbär

    Du har ingen bild så man får se? :D


    Gopplan skrev 2011-07-03 22:04:44 följande:
    Jag tog en skokartong som jag ställde på högkant, skar en lagom springa till kuvert, klädde den i brunt papper och gjorde sedan mörkbruna hörn på den så att den ser ut som en gammaldags resväska. Sedan klistrade kag på några dekaler för att få den ännu mer väsklik
  • Gottblåbär

    Häftigt, nu vill jag hitta mig en gammal jordglob:P


    MagicBride skrev 2011-07-04 17:18:53 följande:
    Vi önskade oss bidrag till vår bröllopsresa till USA och använde oss av en gammal jordglob Bad svärfar att såga ett hål upptill där man la i kuverten och sen pimpade svärmor den så som syns på bilden nedan.


  • mikita

    Jag klädde en låda i silvrigt presentpapper, gjorde en springa uppepå och satte på massa 3D-stickers och scrappbookingmärken på tema resa (lite gammalfags stil). Bara det att gästerna trodde det var en present, så ingen la ner något i lådan! De la bredvid istället :)

Svar på tråden Hur gjorde ni med er låda för kuvert?