• chrpe

    Hur ska vi berätta?

    Jag och min sambo ska gifta oss 21 juli 2012. Vi är inte förlovade ännu.
    Helgen vecka 30 tänkte vi berätta för min familj att vi ska gifta oss nästa år. Vi har valt den helgen då jag bor 50 mil från min hemstad och min ena syster bor 80 mil från mig. Så jag har sagt att det vore trevligt om vi alla kunde ses den helgen och umgås och grilla eftersom vi inte ses så ofta. Jag har tre systrar med respektive och 4 syskonbarn. Så min närmsta familj är 14 personer.

    Min sambo och jag vill göra en rolig grej av detta och tänkte oss en femkamp med två lag och sista grenen blir en "rebus" de ska lösa. Vill ha det likt "på spåret" där de kan få olika poäng beroende vilken del vi läser upp för dem.

    Vi kommer som sagt gifta oss 21 juli 2012 vigsel sker i Södra åkarps kyrka i Vellinge och festen hålls vid flädie mat och vingård. Vi bor i Lomma idag. 

    Jag har letat lite ledtrådar t.ex. 21 juli 1969 är den dag då Neil Armstrong tog första klivet på månen. Hanna Graaf gifte sig i södra åkarps kyrka. 

    Jag skulle behöva hjälp från er. Har ni några bra förslag? Både på rebusen och femkamp som små barn kan göra, 5 år.

    Tacksam för er hjälp! 

  • Svar på tråden Hur ska vi berätta?
  • tågjäntan

    Va spännande och roligt det låter!


    Det är ju inte så svårt att göra frågor till de ledtrådar du gjort. Kanske är det lite svårare att avgöra vilka som är svårast respektive lättast om du vill ha olika poängnivå.


     


    Lycka till!

  • chrpe

    Ja det är jätte svårt att komma på något. Jag har idétorka och snart är det dax. Kanske någon som har ett annat roligt förslag att berätta det på? Det hade varit oerhört tacksamt med hjälp!

  • cityalven

    på datumet så är ju en halvenkel; infinner sig tredje dagen i gamla fruntimmersveckan (tror jag det är) alternativt johannas namnsdag

  • chrpe

    Ja det var en smart idé om fruntimmersveckan. =)
    Tack för tipset!

  • chrpe

    Nu börjar jag få ordning på detta. Önskar bara ett förslag på en rebus som kan avslöja ordet bröllop! Någon med tips eller idéer?

  • emelie och Jonas

    En rebuss...

    Svårt utan bilder här men..:)

    Du kan ju ha en bild på en bro så skriver du -o                                                             br+
    sen bild på ett glas med öl(ölkanna/ölglas)                                                                   öl+
    sen antingen bild på folk som springer - p (alltså ett lopp) lite svårt kanske,          lop
    annars kan du ha en bild på en liten loppa-pa typ?

    Blir ju inte jättesvårt men ska barn klara det me så..

    Hoppas du förstår hur jag menar :)

  • chrpe
    emelie och Jonas skrev 2011-07-11 12:12:40 följande:
    En rebuss...

    Svårt utan bilder här men..:)

    Du kan ju ha en bild på en bro så skriver du -o                                                              br+
    sen bild på ett glas med öl(ölkanna/ölglas)                                                                    öl+
    sen antingen bild på folk som springer - p (alltså ett lopp) lite svårt kanske,          lop
    annars kan du ha en bild på en liten loppa-pa typ?

    Blir ju inte jättesvårt men ska barn klara det me så..

    Hoppas du förstår hur jag menar :)
    Ah jag förstår, tack för idén. Man blir lite låst i tankarna ibland! =)
Svar på tråden Hur ska vi berätta?