• missemmz

Favor till gästerna?

Har ni någon "present" till gästena som väntar på tallriken? Godis är väl det vanligaste i en fin liten ask. Finns det något annat alternativ? Vad har ni tänkt/gjort?

• Svar på tråden Favor till gästerna?
  • Bettina

puffar, vill ge nåt annat än godis...men vad????
    till tjejer finns ju dofttvålar eller badbomber, men killar då???

• Mariaochhenrik03

Jag har en kompis som på sitt bröllop köpte chamagne glas, och skrev gästen namn på, och sedan bränner man dom i ugenen för att få texten att fastna, det kanske man kan göra fast med kanske tex whiskeyglas, shotsglas osv, och sen ert bröllopsdatum på, då kan man även använda glaset som placerings "kort" finns ju billiga glas att få tag påFlört vi har special beställt godis med bilder på oss själva, och datum..

• Amejuli

Vi tänkte inte ha favors men jag älskar ju att dekorera och duka och i min dukning använder jag mig av gamla böcker som jag köpt på antikvariat. Jag har hittat fler klassiker och flera med härligt somantiska titlar och en del riktigt gamla. 10 kr/st kostade det på flera ställen. Efter ett tag kom jag ju på att gästerna förstås skulle få välja och vraka och ta med sig en bok dom de fastnade för hem. Det här kanske inte passar alla och det beror ju verkligen på vad man har för stil på sin dukning, men för mig är böcker med de mest svindlande historier bland det mest romantiska man kan ge.

• Rosi

Jag tyckte min värd på bröllopet hade en smart ide.. Hon sa att det är inte gästernas dag det är ju eran dag, så varför ska man då ge bort en present till dem.

Och ska man som oss ha ett bröllops i budget klass får man inte in några presenter i priset i den klassen...

• Gottblåbär

Vi köpte tvålmassa på panduro och gör små tvålar i hjärt iskuber som varje får tillsammans med ett tvättråd för kärleken. i en liten organza påse:)

• I vått och torrt

vi köpte fröpåsar med olika sorters blommor i..
    med en uppmaning om att låta kärleken spira och att plantera dem för att ta med en blomma till sommaren till oss, så bjuder vi på kaffe!
    Vi la dem i dessa små söta burkarna och skrev en egen lapp med uppmaningen som vi rullade ihop och la inuti..

www.festingen.se/product.asp 

• Amejuli
    Rosi skrev 2011-07-04 05:39:51 följande:
    Jag tyckte min värd på bröllopet hade en smart ide.. Hon sa att det är inte gästernas dag det är ju eran dag, så varför ska man då ge bort en present till dem.

Och ska man som oss ha ett bröllops i budget klass får man inte in några presenter i priset i den klassen...
    Nej favors är verkligen inget måste tycker inte jag heller och jag tycker det är bra att du påpekar det för det kan vara lätt att glömma i industrins bröllopshets!

Våra råkade mer vara en slump eftersom dekorationerna blev så bra presenter. Men det är ju verkligen inte alla som har råd med några överflödiga dekorationer heller och när jag går på bröllop så är favors iaf inget som jag förväntar mig. Så jag tycker din värd kom med ett gott råd!
  • LindaochJohn

Den här tycker jag är supersöt!
    Eller en liten flaska hemmagjord saft kanske?
    Vi ska ha trädgårds- o skogstema på vårt bröllop så vi funderar på någor sånt här..

MEN jag tycker det är dyrt! Jag menar, kostar det ex 15 kr per person (som inte låter så mycket) o man har 80 gäster är man uppe i 1200 kr! DET är dyrt!
    Så vi har inte bestämt oss ännu...

• hjgs

vi har köpt väskhängare till kvinnorna så de kan hänga väskan eller koftan/sjalen, tänkte att de kunde använda dem under festen också. till männen har vi inte riktigt kommit på nå billigt och bra. köpte dem från kina så fick dem för 20 för ca 200:-

Svar på tråden Favor till gästerna?