• Styrka
    Äldre 30 Jun 18:43
    2955 visningar
    7 svar
    7
    2955

    Kostymbyxor för dem som gillar "häng"?

    Hej!
    Min sambo går alltid med häng, och skulle nog inte känna sig bekväm i trånga kostymbyxor med, i hans tycke, hög midja. Så jag undrar om det finns nån stilren lösning, kostymbyxor med mer ledig passform, eller som rent av är skurna för att bäras på eller under rumpan, snarare än i midjan/på höften. Är det någon som hört talas om ett sådant alternativ?

  • Svar på tråden Kostymbyxor för dem som gillar "häng"?
  • Äldre 30 Jun 20:00
    #1

    Kostymbyxor ska vara välsittande och liksom "smeka rumpan". 
    Men det finns ju såna som har lite lägre midja i alla fall. Gå in på typ Dressman och prova lite olika modeller och se om han hittar något som känns bekvämt.
    Kanske en aningen stretch i tyget så det inte känns så instängt?

    Annars kanske han skulle få ha något annat som han känner sig mer bekväm i?
    Linnekostym kanske? Det brukar vara lite ledigare stil på 

  • Styrka
    Äldre 1 Jul 16:09
    #2

    Linne blir nog lite väl ledigt, inte lika exklusivt.

    Men vi får nog ge oss iväg till Dressman eller liknande så småningom, jag undrade mest om det fanns kostymbyxor med häng alls.

  • baby freeze
    Äldre 1 Jul 16:12
    #3

    Klart det gör!
    Hängiga brallor är ju inget annat än vanliga brallor (ev. nån strl större) som kasats ner. Gå runt och prova!

  • Styrka
    Äldre 1 Jul 16:38
    #4

    Fast kostymbyxor är ju inte lika snygga att hänga som jeans och shorts, det behövs nåt lite annorlunda snitt för att det inte ska se konstigt u i grenen... men vi får ge oss ut och prova!

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 1 Jul 18:13
    #5

    Han kanske kan hitta lite dyrare (eller mycket :P) chinos, beror på hur uppklätt ni vill att det ska se ut :)

  • Lisa20­1109
    Äldre 1 Jul 18:18
    #6

    Jag har för mig att en vän till mig var på ett bröllop där mannen var skejtare...eller liknande och hade därför valt att ha kostymboyxor med lite häng.... Men vet inte vart han hade köpt dom.

  • Styrka
    Äldre 2 Jul 13:25
    #7
    Lisa201109 skrev 2011-07-01 18:18:53 följande:
    Jag har för mig att en vän till mig var på ett bröllop där mannen var skejtare...eller liknande och hade därför valt att ha kostymboyxor med lite häng.... Men vet inte vart han hade köpt dom.
    Oh, wow, då finns det ju i alla fall! Får gå in på mer välsorterade affärer än Dressman och fråga då. Tack för tipset!
Svar på tråden Kostymbyxor för dem som gillar "häng"?