• Äldre 29 Jun 09:55
    3259 visningar
    10 svar
    10
    3259

    Ok med vit slips?

    Vi har en längre tid varit på jakt efter en väst och cravatt i ivory, nu har vi hittat vit väst och slips och tyckte att det såg fint ut (de är vävda i ett paisleymönster). I går kväll kom jag att tänka på att vit slips är ju begravning. Men det här ser ju inte alls ut som de slipsar man brukar använda på begravning. Tror ni att folt kan ta illa upp, eller?

    Jag tror inte själv att jag skulle reagera eftersom väst och slips är likadana, men nu blev jag osäker.


  • Svar på tråden Ok med vit slips?
  • Aniara­4
    Äldre 29 Jun 10:03
    #1

    Jag skulle nog reagera, och åtminstone de flesta äldre likaså, om inte slipsen är väldigt tydligt mönstrad och tydligt inte kritvit!

  • MrsT20­11
    Äldre 29 Jun 10:17
    #2

    Absolut inte OK med vit slips, spelar ingen roll om den är mönstrad för mig, det blir ända begravning...

  • S2011
    Äldre 29 Jun 10:19
    #3

    Jag skulle inte gilla om min blivande hade vit slips på bröllopet.
    Även om flertalet av våra gäster nog inte skulle tänka på det, så skulle jag veta innebörden och störa mig på det, liksom hela den äldre generationen som deltar.. 

  • Pinkgr­ape
    Äldre 29 Jun 10:22
    #4

    Har ni tittat på denna sidan? www.mytuxedo.co.uk

    Jag tycker nog också att riktigt kritvit, eller vad man säger, blir lite väl mkt begravning.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Loche
    Äldre 29 Jun 10:26
    #5

    Håller med,,, vit slips=begravning, iaf i min värld.

  • queene­lin
    Äldre 29 Jun 10:56
    #6

    Jag skulle så gärna vilja säga go for it! Jag gillar traditioner och jag gillar att bryta dem. Som jag ser det har ni två val, antingen kör ni på vit slips och står upp för ert val om någon kommenterar. Eller så skippar ni den vita slipsen och gör det lätt för er.

    Jag älskar vita liljor, men skulle aldrig köpa det till mormor eftersom hon tycker att det är begravningsblommor. Jag gör det lätt för mig i det fallet.

  • Äldre 29 Jun 16:39
    #7

    Såhär ser alltså setet ut. Tycker ni fortfarande att det se begravning ut?


  • S2011
    Äldre 29 Jun 16:44
    #8

    västen tycker jag känns helt ok, men jag skulle fortfarande gå på en annan slips.
    har ni inga accentfärger i tema, blommor eller liknande som ni kan gå på om ni vill att det ska matcha? 

  • Äldre 29 Jun 20:20
    #9

     



    Ja, nu har vi funderat. Jag ska kolla om det går att köpa en slips separat istället. I så fall denna slips. Blir det bättre?


  • Loche
    Äldre 30 Jun 08:05
    #10

    Absolut bättre, tycker jag!! Skrattande

Svar på tråden Ok med vit slips?