• Tessin

Sotad look, kan man ha det?

Hej! Kan man ha sotade ögon på sin bröllopsdag eller passar det sig bättre med en mer neutral sminkning? Tycker det är så himla fint med sotad look men frågan är om det är passande??

• Svar på tråden Sotad look, kan man ha det?
  • Kattpoet

Det beror helt på resten av dina kläder.

• förlovadflicka

Tycker det beror på hur mycket du sminkar dig annars, om man tex aldrig har mascara kan det se lite mycket ut att komma med en massa ögonsmink :)

• Kattpoet

Om du har en sådan här klänning så är det svårt att få en sotat look se snygg ut

Gorgeous Ball Gown Sweetheart  Ruched  Beade Wedding Dress  

men med en lite rockigare klänning, så är det lättare.

wholesale A-line / Ball Gown Strapless Asymmetrical Satin Organza Wedding Dress (HSX1197)

• Godis
    Tessin skrev 2011-06-28 16:53:39 följande:
    Hej! Kan man ha sotade ögon på sin bröllopsdag eller passar det sig bättre med en mer neutral sminkning? Tycker det är så himla fint med sotad look men frågan är om det är passande??
    Det beror helt på vilka färger du hade tänkt dig att använda. Sotade ögon innebär inte alltid svart....
    Bruna sotade ögon är "lättare" att bära om man inte e superrutinerad på att göra fina sotade ögon... 
  • Sörön10

Sjävklart kan du ha det! 

Personligen kan jag tycka att det som påverkar är hur du brukar sminka dig till vardags. En alltför markant skillnad kanske man reagerar på som åskådare, dvs också åt andra hållet. Brukar du sminka dig väldigt markerat och plötsligt kommer med en fjutt-brudsminkning kan man uppleva att det också "skär sig".

Jag tycker att det snarare är coolt med kontraster, än att allt ska matcha så himla mycket.  En drömlik svävande klänning med sotad make, sjukt snyggt! =) 

• Chicita

Du kan sota även med färg. Eller med mjukare skuggning. Det behöver inte vara kolsvart.
    Sotning är mer än teknik än en färg.

Det viktigaste är att det passar dig och din personliga stil. Du måste känna dig bekväm i smink, hår och klänning på din dag. Annars kommer du inte att stråla lika starkt om du känner dig lite obekväm och utklädd (vilket man kan göra om man är för hårt sminkad mot vad man brukar vara, eller för lite mot normalt...) 

Låt sminket spegla DIG så blir du vackrast. Det ska förhöja dina drag så det gäller att du passar i sotning också. Alla kan inte bära upp stora mängder smink utan att se sjuka ut... Prata med makeupartisten. Eller om du ska sminka dig själv så kosta på en provsminkning på Makeup Store (så får du ju smink "på köpet" så att säga)... 

• Helena Mikael

Hej!
    Jag kommer köra på ganska sminkad look, sminkar mig väldigt neutralt i vanliga fall oavsett situation.
    Men denna dag vill jag sticka ut lite!

Har gjort en provsminkning och det känns helrätt med sminkade ögon!
    Det är ju en festlig dag och då vill i alla fall jag ha en festlig sminkning :)

Tänk också på att kameran tar bort jätte mycket smink på fotona.
    Så även om du har sminkade ögon kommer inte det komma fram likadant på fotona ;)

Vill du ha sotade ögon ska du ha sotade ögon.
    Gör det som känns bäst för dig och ingen annan :)

• Blivande fru Swärdh

Klart du kan ha sotad look. Jag kommer köra sotad (har det alltid på fester) eller eyeliner (har alltid till vardags) och väldigt ljusa läppar så det inte blir för mycket men jag kör inte på den "osminkade" looken för det är inte jag. Gör som du känner för, alla passar i olika. Huvudsaken är att du är nöjd.

Svar på tråden Sotad look, kan man ha det?