• Snäckan12

Bröllop i Stockholm

Vi ska precis flytta till stockholm och planerar att gifta oss där omkring nästa sommar. Nackdelen är att jag är lite lost och trots letande på internet, svårt att finna bra lokaler. Är det någon som har tips, gift sig eller har varit på bröllop i stockholm eller i närheten. Det blir ett ganska stort bröllop så måste det måste vara en lokal som tar minst 130 pers.  

• Svar på tråden Bröllop i Stockholm
  • ClaraH

Ska det inkludera mat eller vill ni ta med det själva? Alkohol, hur vill ni göra med det?

• Snäckan12

Inget bestämt ännu, men tänker att det kanske är lättare om stället fixar maten. Beror ju förstås på hur mycket det kostar. Har sett att vissa ställen tar 2000/ kuvert. Vad gäller alkohol tror jag det bästa är om man fixar det själv. Har du några förslag?

• ClaraH

Vi har vår lokal på Östermalm i Stockholm, men jag tror att de endast tar 110 pers, inte så mycket som 130 i alla fall. Till denna lokal får man ta med sig mat och dryck, det var det vi tittade efter. Kolla min blogg om du vill veta mer.

Det finns särskilda lokalbokningssajter för Stockholm, har du kollat dem? Sök på google.

Jag tror att Porslinsfabriken tar så många som 130 pers.

• EmhjärtaMoe

Vad har ni för budget?

• Marykarlskrona

Kan rekommendera Junibackens festvåning på Djurgården. Ligger jättefint vid vattnet med uteplats och utsikt över havet. Bra mat och service och härlig lokal. Vet flera som har haft sin fest där och varit jättenöjda. Jag vet att de tar över 130 personer.

Svar på tråden Bröllop i Stockholm