• Liv

Så arg och besviken... Vart ska jag vända mig nu?

Måste spilla ur mig min ilska och besvikelse...

En lång historia som jag inte orkar dra gjord kort - så har jag efter otaliga veckor av dålig service från Guldfynd nu fått besked om att jag inte kommer att kunna ha den ring min m2b valt ut särskilt för mig när han friade till mig... Vilket var i början på mars.  Nej, jag måste nog dra historien ändå... (Hoppa till sista stycket om du inte orkar läsa för att ge mig råd.)

Allt började då med en storleksändring till det mindre som de var osäkra på om guldsmeden skulle gå med på att göra, där jag fick veta att vi möjligen skulle bli tvugna att byta ring. Okej... Fick veta att guldsmeden gör en bedömning om det är möjligt och lämpligt..

Men allt gick bra och vi fick tillbaka den en aning mindre 2 veckor senare. Men fortfarande för stor. Om det är jag eller butiken som gjort det smärre allvaraliga missataget är svårt att fastställa, så jag lämnar det osagt.. (Får i butiken veta att ringen nu är storlek 15 komma nånting med ser senare på mitt handskrivan kvitto att ringen skulle storleksändras till 15 blankt. Får nån konstig förklaring att de inte kan föra in decimaler i datorn, men har i efterhand verkligen fått kämpa med att förstå vad det har med mitt handskrivna kvitto att göra...)

Storleksändrar ringen ytterligare. Nu tog storleksändringen märkligt nog mycket kortare tid, enbart en vecka. Mycket positivt... Och jag fick äntligen efter ett antal veckor bära min förlovningsring. Men...

En sten ramlar av. Jag återfinner den mirakulöst nog. Undersöker ringen närmare för att försöka se vad som hände. Upptäcker då att en "klo" som ska hålla fast stenen helt enkelt inte finns där. Dubbelkolalr mot foton vi tog i samband med förlovningen. Verkar som klon saknats frånf örsta början. Beger mig gensat till butiken igen för att lämna in den. Vill höra om det går att laga eller om vi ska få en ny ring. Personen som tar emot mig törs inte svara, utan måste höra med butikschefen vad de ska göra och hon var inte där den dagen.

Några dagar senare har jag vägarna förbi Guldfynd och går in. Kvinnan som tar emot mitt ärende är butikschefen och jag uppfattar henne som skeptisk gentemot min historia när hon säger "Men om du visste att en klo saknades, varför kom ni inte in med ringen tidigare?".

Tja, jag brukar anta att en ring som kostar flera tusen är konstruerad rätt när jag köper den (får den) och har inte verktyg för att millimeterundersöka.... Är det mitt ansvar att kvalitetskontrollera den?  Såg inte Guldsmeden det här när han storleksändrat ringen... Två gånger?! Tydligen inte... Jag blir lite irriterad... Jag har nämligen vid det här laget lärt mig butikens rutiner och vet att de brukar skicak iväg ringar på tisdagar. Gick in med ringen en lördag och nu var det torsdag. De hade alltså låtit mitt ärende.. bara ligga!!

Kvinnan fortsätter och berättar att hon misstänker att det som är felet är att jag storleksändrat ringen två gånger. För det är inte bra.. får jag höra då. Å guldsmeden kan heller inte garantera några av de arbeten han utför att de kommer att hålla o.s.v. Jaha, låter som lite andra bud än de jag först fick höra. Nåja. De skulle skicka iväg ringen på tisdagen som kommer, sedan skulle jag komma in nästa fredag och få veta vad guldsmeden säger om rignen. Om den eventuellt är felkosntruerad och där vi kan få en ny ring. Men nu lyfts det fram att jag bör vara beredd på att byta ring p.g.a. min lilla ringstorlek. Jaja... inget nytt udner solen.

Nästa lördag beger jag mig till butiken. Får då veta att de glömt att skicka iväg min ring... Måste vänta ytterligare en vecka. Men får då veta att de faktiskt kan ringa mig och meddela vad guldsmeden säger.

Ingen ringer när de skulle. beger mig åter igen till butiken. De kan ännu inte ge någt svar. Guldsmeden har skickat något fax och det är otydligt i kommunikationen, uppenbarligen hur det ligger till med ringen.

De ska ringa när de vet något. Butikschefen ringer så småningom upp mig efter ngåra dagar och meddelara att, ja, det var ett kosntruktionsfel på ringen. Hon rekommenderar att vi tittar på en anna ring där de kan beställa rätt storlek från början utan att behöva ändra storlek. Gav det en chans. Men hittar ingen likvärdig det vi önskar. Vi frågar om det är möjligt att välja samma ring och att även få ett tydligt besekd från Guldsmeden om det går att ändra ringen till min storlek. Annars vill vi inte gå vidare. Jo, men det borde gå får vi höra. Han ändrade ju ringen till denna storlek tidigare. Hon försäkrar mig om att guldsmeden är mycket noggrann när det gäller att bedöma möjligheterna till storleksändring.. Ber dem ändå ringa så fort de hört något från guldsmeden och ber även om att han kollar så att alla klor finns på ringen.

Ingen ringer. Efter 10 dagar, tror jag det är... vi närmar oss upplsöningen... besöker jag butiken igen för att hämta ut ringen. Ingen har ju ringt, så jag antar och hoppas på att allt gått bra. Men jag vågar inte tro det bästa.

Mycket riktigt, som jag misstänker.  Ringen är oförändrad i storlek. Nu är det plötsligt inte möjligt längre att ändra storlek. Tråkigt, visst. Vi får ingen förklaring tillv arför. Ett sista desperat och pinsamt försök från hon som tar emot mig... "Jag kan skicka ringen till guldsmeden på tisdag så han kan titta på den och återkomma med varför det inte går." Ja, gör det då.... jag bryr mig itne längre....

Jag ger upp nu. Jag vill aldrig nånsin ha något med just den Guldfyndsbutiken att göra mer. Inombords gråter jag p.g.a. all förlorad tid och den utdragna processen. Hur svårt kan det vara att komunicera?! Flera måndaer har passerat och vi har inte kunnat börja titta på vigeslringar än.. Vi gifter oss i september och jag har ingen förlovningsring som jag kan glädjas åt....

Så till mitt skrik på hjälp. Å det är här det blir en utmaning. Jag vill så klart ha en snarlik ring som den jag fick av min m2b. För att beskriva den lite... Rött guld, och gärna ett flertal mindre stenar (dimanter heter det väl) snarlikt en "blomma" eller likande. Måste gå att få i storlek 14.75-15.0. Har förstått att det är där nånstans jag ligger.. (Har ännu inte fått klarhet i vilken storlek jag har) (Ja, vi kör snarare vigelsrings-typ för förlovningen och kommer nog köra förlovnings-typ som vigeslring) Upp till ca 6000 kr?

Någon som känner till en bra butik i stockohlm som kan ha något snarlikt?

• Svar på tråden Så arg och besviken... Vart ska jag vända mig nu?
  • SposaRoma

Jag fick min ring stulen av UPS. Den var fran 1934 och jag kunde inte kopa en ny.
    Jag var arg, ledsen, ilska och tarar men sakom jag pa att Gud uppfann juvelerare av en anledning. Sa jag skickade foton till min kompis juvelerare i Dubai, de aterskapade den - fast battre. Kanske kan vara vart att kolla upp?

Sjalv onskar jag att det var bara ringen det var fel pa.......kan inte ens tanka pa min brollopsdag utan att vilja grata. :/ 

• mikita

Jag har nog inget direkt råd att komma med...har också väldigt små fingrar vilket de sa när vi beställde vigselringarna.  Då sa de att ringen vi önskade kanske inte gick att göra så liten, framförallt inte med stenarna satta som det var tänkt. Men de löste det på bästa sätt. Våra förlovningsringar var släta och enklare att göra i liten storlek. Vi har valt att bara ha vigselringarna nu, har sparat förlovningsringarna men har de inte på oss. Just eftersom det var så svårt att hitta vigselringar som både gick att få i liten storlek och som skulle passa med förlovningsringen. Förlovningsringarna beställde vi på guldfynd och min gick sönder efter ett par år, servicen när jag skulle ersätta den var ju inte den bästa...var med om liknande vändor som du med att ringen skickades hit och dit, vänta på svar, tiden gick....när jag tillslut fick den nya var inskriotionen på insidan uppoch ner. Orkade inte bråka mer med dem. Vigselringarna köpte vi från en guldsmed med egen firma, ingen kedja alltså.

Jag tänker att "allt" går att fixa för pengar...om man är beredd att lägga ut lite mer kan man ju specialbeställa/designa egna ringar hos en guldsmed.

Lycka till!!!

• Runi

Vet inte hur liten storleken är eller hur ringen ser ut men jag har precis fått hem mina ringar som jag beställde hos http://starofdiamonds.com/

Alexis som jobbar där har varit hur trevlig som helst och haft världens tålamod med mig som skulle ha två specialgjorda ringar :P De har också prisgaranti så den blir inte dyrare än ringen på guldfynd. Om du vill kan du ju iaf kolla med honom om det går att göra ringen :)

• cityalven

jag beklagar allt strul ni råkat ut för med guldfynd! men det med klon borde ju de också ha sett innan de ens sålde ringen! vissa ringar kan vara känsliga för storleksändringar vilket har med vilken finnish de har och hur stenarna sitter... samtidigt så har det ju fungerat en gång... då kan det ju bara inte sluta att fungera...

hoppas att allt löser sig, jag håller tummarna för er!
    skulle det visa sig att de ändå inte kan göra nånting och det är den finaste ringen på jorden så skulle jag ta den till en "privat" guldsmed och se vad de kan göra

• EllaBella

Jag vet inte vad det är med Guldfynd och service egentligen? Vi gick dit för att köpa vigselringar, jag hade tänkt mig att lägga 15-20 000:- för min. Beskrev vad jag var ute efter och det var som att säljaren inte orkade hjälpa oss. Jag fick flera gånger föreslå att hon skulle visa deras sortiment men till slut gav vi upp och gick till en annan kedja där vi fick jättebra hjälp.

Om jag var du skulle jag gått till en guldsmed som tillverkar egna ringar och bett henne/honom att göra en i den stil du vill ha, det behöver faktiskt inte bli dyrare än att köpa en färdig. 

• prinsessanogrodan

Är det någon av dessa ringar:
    www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0352948&attributeType_4=&attributeType_2=446&attributeType_1=437&productType=1&priceRange=&&step=16&articleNo=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0324921&articleNo=&priceRange=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&step=2&productType=1&&attributeType_4=&attributeType_2=446&attributeType_1=437

Tänkte att det kan vara bra att veta...så kanse jag kan surfa runt lite

• prinsessanogrodan

Jag har surfat loss lite.....en del av ringarna är lite blomlika, andra mer blomlika...storleken däremot det har jag inte hittat något om.....en del är i vitguld på bilderna men man kan ju fråga om de går att få i rött guld....men iaf här är det jag hittat:

www.albrektsguld.se/page.jsp&articleNo=0351270&attributeType_4=472&attributeType_2=&attributeType_1=&productType=0&priceRange=&&step=3&articleNo=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

www.albrektsguld.se/page.jsp&articleNo=0358846&attributeType_4=472&attributeType_2=&attributeType_1=&productType=0&priceRange=&&step=4&articleNo=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

www.albrektsguld.se/page.jsp&articleNo=0323014&attributeType_4=472&attributeType_2=&attributeType_1=&productType=0&priceRange=&&step=5&articleNo=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

www.hallbergsguld.se/page.jsp&articleNo=0350157&attributeType_4=&attributeType_2=&attributeType_1=&productType=1&priceRange=&&step=2&articleNo=&articlesPerStep=12&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

www.hallbergsguld.se/page.jsp&articleNo=0352815&articlesPerStep=12&attributeType_4=&attributeType_2=&attributeType_1=&step=3&productType=1&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&priceRange=&

www.hallbergsguld.se/page.jsp&articleNo=0325795&attributeType_4=&attributeType_2=&attributeType_1=&productType=1&priceRange=&&step=7&articleNo=&articlesPerStep=12&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

www.hallbergsguld.se/page.jsp&articleNo=0341016&step=17&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=12&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

www.vigselbutiken.se/vigselringar/danidosexclusive/cleopatra.html

www.vigselbutiken.se/vigselringar/schalins-tropic/tropic-tonga-0-21-ct.html

www.vigselbutiken.se/enstensringar/s-t-maurice-solitar/s-t-maurice-83037.html

www.vigselbutiken.se/enstensringar/s-t-maurice-solitar/s-t-maurice-86035.html

www.juvelsalongen.se/wp-content/uploads/2009/02/alice.jpg

www.gifteringen.no/htm/frierringer.html

• Liv
    prinsessanogrodan skrev 2011-06-25 10:20:30 följande:
    Är det någon av dessa ringar:
    www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0...

www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0...

Tänkte att det kan vara bra att veta...så kanse jag kan surfa runt lite
    Ja, den är väldigt snarlikt den övre länken...

Jag har förstått att flera stenar kan ställa till det när det gäller att storleksändra. Det var också vad Guldfynd sa, varför de var osäkra på om Guldsmeden skulle kunnaändra den. Jag tror att det är det som är orsaken till att han/hon nu inte vill ändra den, men då förstår jag inte varför ändringen var okej tidigare... mycket märkligt. Är dörför jag är så angelägen att försöka hitta en ring där det är möjligt att få rätt storlek från början så jag slipper strula mer med storleken.

Tack i övrigt prinsessangrodan. DIna länkar är toppen.

När det gäller att gå till en guldsmed å få en ring precis som jag vill ha som några rekommenderar, har jag funderat på det. Men har svårt att veta vart jag ska vända mig. Det är som en djungel. Dessutom är tiden nu väldigt knapp. Jag behöver ringen nu, känns det som och inte om flera veckor.... :(

Jag känner nu att Guldfynd har berövat mig hela min förlovningstid och allt vad den innebär. Folk frågar och vill se en ring, men jag har aldrig någon att visa och som det ser ut nu kommer det itne finnas någon ring att visa heller på ett bra tag....

Vad som ytterligare ställer till det är ju att vi har semester och ska resa bort den 12 juli och är tillbaka först 1:a augusti. Så vi msåte ordna med en stor del av alla bröllopsbetyr fram tills den 12:e, däribland fixa förlovnignsring och vigeslringar...

Ju mer jag tänker på allt tid som gåtts förlorad desto mer förbannad blir jag på Guldfynds-butiken. De kan på inget sätt kompensera eller ersätta mig för vad de gjort... De har förstört så j*vla mycket och berövat oss allt vad den här tiden ska innebära!!
  • Darling Daisy

Tråkig historia!!  Är själv inte från Stockholm, men kan tipsa om en duktig guldsmed i Eskilstuna om det skulle vara ett anvädbart alternativ för er. Eskilstuna guldsmedsverkstad har hjälpt oss att designa och tillverka våra förlovnings och vigselringar. En skicklig hantverkare med öga för detaljer.

• Kimsen

är tyvärr inte från stockholm så har inga tips på guldsmed jag heller men det måste väl finnas en hel drös med bra att välja på där..

gå in och prata med nån av dem och visa bild på den ringen som du fick. de kanske har nån liknande eller kanske tom kan göra en. det är ju värt att testa i alla fall. kanske hittar ni och kan beställa vigselringarna på samma gång.

lycka till!

• Liv

Historien är förhoppningsvis på väg mot sin upplösning nu.

Kände mig något modfälld idag efter en massa springande mellan olika butiker i Stockholm.  Några mindre sammanbrott och några tårar senare hittade vi faktiskt en ring vi älskade.

Enda "felet" var att det var vitt guld, men vi insåg att färgen på ringen inte skulle göra någon större skillnad, när blickfokus på ringen helt klart var diamanterna, som var formade precis så som vi ville.Snarlik ringen från Guldfynd, men såååå mycket finare!!! En aning dyrare, trots sina 50 % i rabatt, men det spelade mindre roll.

Servicen var det viktigaste denna gång.  Behöver nu bara vänta en vecka på att få ringen i rätt storlek (ja, storleksändring krävdes även här), som de var mycket noga med att prova ut. De kunde även på en gång svara på att det var möjligt att få ringen i min storlek.

Nu är det bara och vänta och se, samt hoppas att inga problem tillstöter även med denna ring.

I morgon väntar sista besöket till Guldfynd, för att kräva våra pengar tillbaka... Kommer aldrig nånsin mer handla där. Inte för något mer seriös och betydelsefullt inköp åtminstone. Det finns äskert bra Guldfyndsbutiker, men inte denna jag var på....

Inser även betydelsen av att få dela min historia, för min egen skull. Ett sätt att bearbeta händelsen och alla känslor jag har. Alla ni som läst och kommit med råd och tips, tack så hemskt mycket!!

• TheD

Usch!

Är glad att vi har gått till en guldsmed som vet vad  han gör :) Allt är verkligen steg för steg så att det verkligen blir den ringen jag vill ha för de pengar vi kan röra oss med.

Hoppas det blir toppen i slutändan!!

• Nu tusan ska jag bli fru
    SposaRoma skrev 2011-06-24 00:13:15 följande:
    Jag fick min ring stulen av UPS. Den var fran 1934 och jag kunde inte kopa en ny.
    Jag var arg, ledsen, ilska och tarar men sakom jag pa att Gud uppfann juvelerare av en anledning. Sa jag skickade foton till min kompis juvelerare i Dubai, de aterskapade den - fast battre. Kanske kan vara vart att kolla upp?

Sjalv onskar jag att det var bara ringen det var fel pa.......kan inte ens tanka pa min brollopsdag utan att vilja grata. :/ 
    Men kära nån vad hände på fin bröllopsdag som får dig att vilja gråta...

Stackars...

*kramar*
  • Oberon

Jag skulle gå till ÖStermalmstorg med bilder av ringen och prata med personalen på Artinians juveler.

Jag är riktigt nöjd över kontakten med dem, superproffsiga!

http://www.juvelsalongen.se/

• ElinFalk85
    Liv skrev 2011-06-23 23:28:36 följande:
    Måste spilla ur mig min ilska och besvikelse...

En lång historia som jag inte orkar dra gjord kort - så har jag efter otaliga veckor av dålig service från Guldfynd nu fått besked om att jag inte kommer att kunna ha den ring min m2b valt ut särskilt för mig när han friade till mig... Vilket var i början på mars.  Nej, jag måste nog dra historien ändå... (Hoppa till sista stycket om du inte orkar läsa för att ge mig råd.)

Allt började då med en storleksändring till det mindre som de var osäkra på om guldsmeden skulle gå med på att göra, där jag fick veta att vi möjligen skulle bli tvugna att byta ring. Okej... Fick veta att guldsmeden gör en bedömning om det är möjligt och lämpligt..

Men allt gick bra och vi fick tillbaka den en aning mindre 2 veckor senare. Men fortfarande för stor. Om det är jag eller butiken som gjort det smärre allvaraliga missataget är svårt att fastställa, så jag lämnar det osagt.. (Får i butiken veta att ringen nu är storlek 15 komma nånting med ser senare på mitt handskrivan kvitto att ringen skulle storleksändras till 15 blankt. Får nån konstig förklaring att de inte kan föra in decimaler i datorn, men har i efterhand verkligen fått kämpa med att förstå vad det har med mitt handskrivna kvitto att göra...)

Storleksändrar ringen ytterligare. Nu tog storleksändringen märkligt nog mycket kortare tid, enbart en vecka. Mycket positivt... Och jag fick äntligen efter ett antal veckor bära min förlovningsring. Men...

En sten ramlar av. Jag återfinner den mirakulöst nog. Undersöker ringen närmare för att försöka se vad som hände. Upptäcker då att en "klo" som ska hålla fast stenen helt enkelt inte finns där. Dubbelkolalr mot foton vi tog i samband med förlovningen. Verkar som klon saknats frånf örsta början. Beger mig gensat till butiken igen för att lämna in den. Vill höra om det går att laga eller om vi ska få en ny ring. Personen som tar emot mig törs inte svara, utan måste höra med butikschefen vad de ska göra och hon var inte där den dagen.

Några dagar senare har jag vägarna förbi Guldfynd och går in. Kvinnan som tar emot mitt ärende är butikschefen och jag uppfattar henne som skeptisk gentemot min historia när hon säger "Men om du visste att en klo saknades, varför kom ni inte in med ringen tidigare?".

Tja, jag brukar anta att en ring som kostar flera tusen är konstruerad rätt när jag köper den (får den) och har inte verktyg för att millimeterundersöka.... Är det mitt ansvar att kvalitetskontrollera den?  Såg inte Guldsmeden det här när han storleksändrat ringen... Två gånger?! Tydligen inte... Jag blir lite irriterad... Jag har nämligen vid det här laget lärt mig butikens rutiner och vet att de brukar skicak iväg ringar på tisdagar. Gick in med ringen en lördag och nu var det torsdag. De hade alltså låtit mitt ärende.. bara ligga!!

Kvinnan fortsätter och berättar att hon misstänker att det som är felet är att jag storleksändrat ringen två gånger. För det är inte bra.. får jag höra då. Å guldsmeden kan heller inte garantera några av de arbeten han utför att de kommer att hålla o.s.v. Jaha, låter som lite andra bud än de jag först fick höra. Nåja. De skulle skicka iväg ringen på tisdagen som kommer, sedan skulle jag komma in nästa fredag och få veta vad guldsmeden säger om rignen. Om den eventuellt är felkosntruerad och där vi kan få en ny ring. Men nu lyfts det fram att jag bör vara beredd på att byta ring p.g.a. min lilla ringstorlek. Jaja... inget nytt udner solen.

Nästa lördag beger jag mig till butiken. Får då veta att de glömt att skicka iväg min ring... Måste vänta ytterligare en vecka. Men får då veta att de faktiskt kan ringa mig och meddela vad guldsmeden säger.

Ingen ringer när de skulle. beger mig åter igen till butiken. De kan ännu inte ge någt svar. Guldsmeden har skickat något fax och det är otydligt i kommunikationen, uppenbarligen hur det ligger till med ringen.

De ska ringa när de vet något. Butikschefen ringer så småningom upp mig efter ngåra dagar och meddelara att, ja, det var ett kosntruktionsfel på ringen. Hon rekommenderar att vi tittar på en anna ring där de kan beställa rätt storlek från början utan att behöva ändra storlek. Gav det en chans. Men hittar ingen likvärdig det vi önskar. Vi frågar om det är möjligt att välja samma ring och att även få ett tydligt besekd från Guldsmeden om det går att ändra ringen till min storlek. Annars vill vi inte gå vidare. Jo, men det borde gå får vi höra. Han ändrade ju ringen till denna storlek tidigare. Hon försäkrar mig om att guldsmeden är mycket noggrann när det gäller att bedöma möjligheterna till storleksändring.. Ber dem ändå ringa så fort de hört något från guldsmeden och ber även om att han kollar så att alla klor finns på ringen.

Ingen ringer. Efter 10 dagar, tror jag det är... vi närmar oss upplsöningen... besöker jag butiken igen för att hämta ut ringen. Ingen har ju ringt, så jag antar och hoppas på att allt gått bra. Men jag vågar inte tro det bästa.

Mycket riktigt, som jag misstänker.  Ringen är oförändrad i storlek. Nu är det plötsligt inte möjligt längre att ändra storlek. Tråkigt, visst. Vi får ingen förklaring tillv arför. Ett sista desperat och pinsamt försök från hon som tar emot mig... "Jag kan skicka ringen till guldsmeden på tisdag så han kan titta på den och återkomma med varför det inte går." Ja, gör det då.... jag bryr mig itne längre....

Jag ger upp nu. Jag vill aldrig nånsin ha något med just den Guldfyndsbutiken att göra mer. Inombords gråter jag p.g.a. all förlorad tid och den utdragna processen. Hur svårt kan det vara att komunicera?! Flera måndaer har passerat och vi har inte kunnat börja titta på vigeslringar än.. Vi gifter oss i september och jag har ingen förlovningsring som jag kan glädjas åt....

Så till mitt skrik på hjälp. Å det är här det blir en utmaning. Jag vill så klart ha en snarlik ring som den jag fick av min m2b. För att beskriva den lite... Rött guld, och gärna ett flertal mindre stenar (dimanter heter det väl) snarlikt en "blomma" eller likande. Måste gå att få i storlek 14.75-15.0. Har förstått att det är där nånstans jag ligger.. (Har ännu inte fått klarhet i vilken storlek jag har) (Ja, vi kör snarare vigelsrings-typ för förlovningen och kommer nog köra förlovnings-typ som vigeslring) Upp till ca 6000 kr?

Någon som känner till en bra butik i stockohlm som kan ha något snarlikt?
    Men vilka klåpare!!! Jag kan säga till nästa gång jag har mens så kan jag säga dom ett å annat!!! Ush!!! Kontakta tidningen eller något tycker jag, sådär kan dom ju inte hålla på SKÄMS PÅ DOM!!!
  • Hoffsennanen Tottoplex

Hoppas allt går bra med den nya ringen

Svar på tråden Så arg och besviken... Vart ska jag vända mig nu?