• blomman

Spexar ni på dansgolvet i brudvalsen?

Vi har fortfarende inte bestämt oss för om vi ska skaka loss lite extra på brudvalsen, känns som de flesta gör det nu för tiden.. Men å andra sidan så kanske inte alla som går på just vårt bröllop är så bevandrade i den företeelsen? Kul är det ju att se på ! Hur gör ni-seriöst romantiskt eller showdans?!

• Svar på tråden Spexar ni på dansgolvet i brudvalsen?
  • Flodis Hjärtat

Nej! Vi kör en tryckare och ingen vals. en låt vi tycker om. Inge spex.

• Skumboll

Absolut inte! Jag tycker det är så fånigt på något vis, jag håller mig gärna till vals jag!

• Bettina

Ja, det har vi tänkt...men jag blir så nervös så jag vet inte om jag vågar hehe

• sasssyy

nope... tycker att det är lite fånigt ärligt talat....vi ska inte ens ha någon brudvals, men mest beror det på att min karl sitter i rullstol plus att vi inte ska ha dans överhuvudtaget.

• Tittij

Vi tyckte att antignen så dansar vi ordentligt och nåt som är kul att se på eller så dansar vi inte alls. För hur kul är det att se på några som dansar tryckare, eller som försöker sig på en usel vals och där man dessutom ser att brudparet tycker det är jobbigt och bara vill få det överstökat.  

Vi har tagit hjälp av bådas vår favoritdansare Tobias Karlsson, världens sötaste och roligaste danslärare.
    Nu har vi bara dansat 1,5 timme med honom hittills, så vi får väl se hur "avancerat" vi kan göra det.. Vi  har jui aldrig dansat förut. Men en snygg vals med ett litet lyft och en rolig början ska vi få till. Vill dock påpeka att det är en vacker dans vi komemr göra, inte nåt tramsigt spex.. Men alla gillar ju olika. 

• Niini

Vi körde en klassisk valshållning. Ser bra mycket bättre ut an lullullet många kör nuförtiden.

• 20110820

Vi kommer att köra klassisk vals, inget trams, inget spex. Jag kan tycka att det var roligt när jag såg det första gången för 4-5 år sedan men nu är det ju så på var och varannat bröllop, urtråkigt! Vi funderade också på att bara dansa tryckare men kom sen på bättre tankar, vals eller inget alls, så vals blir det

• Tittij
    20110820 skrev 2011-06-23 20:31:41 följande:
    Vi kommer att köra klassisk vals, inget trams, inget spex. Jag kan tycka att det var roligt när jag såg det första gången för 4-5 år sedan men nu är det ju så på var och varannat bröllop, urtråkigt! Vi funderade också på att bara dansa tryckare men kom sen på bättre tankar, vals eller inget alls, så vals blir det
    Exakt samma tanke här oxå. Och samma bröllopsdatum
  • NewYorkBrud

ett tips om man vill få igång festen men skippa vals-spexxen...
    Min väninna gifte sej nyligen och hon gjorde en grejj till sin man, hemligt, bara vi tärnor och andra inblandade som visste om det.

Hon fixade en violinist som kom vid utsatt tid, som tillsammans med livebandet spelade SAREK - Genom eld och vatten, och bruden höll i micken och sjöng. Blev riktigt bra, och en ordentlig stämningshöjjare. Sen var festen igång och vi dansade natten lång

• Gwennie

Nä, själva valsen håller vi traditionell. Helt enkelt för att vi är så dåliga på att dansa - lär behöva all koncentration vi har för att inte trampa ner varandra. Förhoppningsvis lyckas vi  dansa såpass hjälpligt att folk inte tror att det ÄR spex... ;P

Svar på tråden Spexar ni på dansgolvet i brudvalsen?