• Julibrud2011

Behöver hjälp till baren med enkla drinkar!!!

Behöver hjälp med enkla drinkar!!

Vi kommer ha vodka och gin i baren, (förutom cider, öl  och vin).
    Vad kan man enkelt blanda med? Förutom gin och tonic, som jag tycker är för beskt, nåt som är lite sötare men ändå fräscht?
    Någon som provat drinkmixen som de har på tex ica? Finns äpple, citon osv... Om man kan blanda sån med tex sprite???

• Svar på tråden Behöver hjälp till baren med enkla drinkar!!!
  • Kattpoet

Vodka och  apelsin juice är en screwdriver.

Här har du en bra sida och titta igen.
    http://www.cocktailguiden.com/

Se bara till att det finns  en eller två citrus fria  drinkar, det finns folk som är allergiska eller får migrän av citrus och det är kul att kunna dricka med. 

• MrsT2011

Förutom gin & tonic hade vi några andra klassiker på vår drinklista. Nu har ni ju valt vodka och gin, men kanske att man byter ut an av dem mot bacardi istället som lämpar sig bättre till söta drinkar? Här är vår lista i alla fall:

Razer:          

4 cl Bacardi Razz
    Sprite
    Hallon

Lennart:         
    4 cl Xanté päronkonjak
    2 cl limejuice
    Fruktsoda

Cosmopolitan:                     

4 cl citronvodka
    2 cl Cointreau
    6 cl cranberry-juice

Bernt:      
    4 cl Bacardi Grand Melón
    2 cl Bacardi Apple
    4 cl Lemon Sour-mix
    4 cl Ginger Ale

Vodka Redbull                    

Mojito           

Caipirinha

Rom & Cola

• SnartFruSir

Min favorit är appletini:
    Vodka (2 el 4 cl), äpplejuice (ca 1, 5 dl), sockerlag (1 tsk) och en saften från en halv pressad lime. Häll iallt i en shaker, skaka om och servera i martiniglas.

• blomman

Har fått en favoritdrink, vill bara dela med mig, men den innehåller inte gin eller vodka....

Druvjuice, limoncello och ett stänk angostura bitter...helt makalöst god stilla drink!

• Mace

Skall du ha enkelt så köp några olika sorters juice (t.ex. tranbär, apelsin, grape, äpple), cola, tonic och sprite. Det räcker för att få till okej groggar, och gissningsvis har folk inte så höga krav.

• Kattpoet

Och mjölk   och oboy pulver för då kan man göra mer skojiga drinkar.  

• Julibrud2011

Det är nog lite så vi tänker... Någon sa att man kunde köpa lättdryck i olika smaker och slå i en skvätt outspädd?! För spriten är ju inhadlad redan, i Tyskland. Appletini såg jag recept på tidigare, dock lite annorlunda. Och förmodligen har inte gästerna så höga krav ;)

• Kattpoet

Om ni har vodka, kan du inte  göra  godisshots och blanda ut med socker dricka eller fruktsoda?  Visserligen är  polkagris shots i pucko väldigt gott.

• duochjagmotvärlden

Gin är gott med Russian och en sked linginsylt eller körsbärssylt i.

Svar på tråden Behöver hjälp till baren med enkla drinkar!!!