• josefinsvenberg

    Efedrin

    Hej!

    Jag är reporter på tidningen Metro och skriver just nu en artikel om efedrin, som används av många kvinnor som vill gå ner i vikt. Vissa använder efedrin specifikt inför sitt bröllop och jag skulle gärna vilja ställa några frågor till någon som gör/har gjort det. Naturligtvis är det helt anonymt.
    Skicka ett meddelande här eller mejla mig på josefin.svenberg@metro.se om du kan tänka dig att ställa upp.
    Tack på förhand!

    Hälsningar,
    Josefin Svenberg – Reporter Metro 

  • Svar på tråden Efedrin
  • Godis
    Chicita skrev 2011-06-23 12:39:14 följande:
    Är inte Efedrin olagligt? Eller tja dopingklassat är det i alla fall...
    Det är i alla fall farligt så jag hoppas verkligen att ingen är korkad nog att använda det preparatet Skrikandeswww.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-...-/
    Räknas som dopingpreparat endast vid tävling.....
  • Chicita
    Godis skrev 2011-06-23 12:52:39 följande:
    Räknas som dopingpreparat endast vid tävling.....
    Hur som helst så är det inte ofarligt att ta.
  • MrsT2011
    Chicita skrev 2011-06-23 12:57:32 följande:
    Hur som helst så är det inte ofarligt att ta.
    Håller med!! Fattar inte hur folk kan stoppa i sig sånt.
  • Chicita
    MrsT2011 skrev 2011-06-23 13:55:53 följande:
    Håller med!! Fattar inte hur folk kan stoppa i sig sånt.
    Inte jag heller.
    Jag blev erbjuden det förut av en kompis som fått erbjudande av nån som "sålde en mirakelmedicin som gjort att den tjejen tappat massa kilon", och jag visste inte vad det var. Alla fördelar som lästes upp lät ju helt underbara. Piggare, smalare mm mm. Men jag fick inte höra några nackdelar. Googlade sen och läste på lite och när jag såg alla risker + att dom jämställde det med Amfetamin, så var det inte lika intressant längre.

    Droger av alla de slag håller jag mig långt bort ifrån...
    Eller tja ett glas vin eller tre är väl inte helt fel nån gång ibland Oskyldig 
    Men allt narkotikaklassat (även värktabletter som jag blivit erbjuden av läkarna efter mina omfattande operationer) tackar jag nej till. Jag har hellre ont och är tjock än att proppa i mig sånt där.
    Det kan ju orsaka problem med hjärtat och blodkärlen bland annat. Och då är det nog inte så roligt längre misstänker jag Obestämd 
  • MrsT2011

    Det är absolut jämställt med amfetamin! Läs gärna Mia Törnbloms självbiografi "Så dumt!" som handlar om hur hon i 20-årsåldern började med bantningspiller och sedan fortsatte med riktiga droger. Hon slutade inte förrän hon fick problem med att finansiera ett riktigt tungt heroinmissbruk...

  • Chicita
    MrsT2011 skrev 2011-06-23 14:16:42 följande:
    Det är absolut jämställt med amfetamin! Läs gärna Mia Törnbloms självbiografi "Så dumt!" som handlar om hur hon i 20-årsåldern började med bantningspiller och sedan fortsatte med riktiga droger. Hon slutade inte förrän hon fick problem med att finansiera ett riktigt tungt heroinmissbruk...
    Mycket vettigt förslag.
    I second that! 
Svar på tråden Efedrin