Pinkgrape skrev 2011-06-22 12:40:52 följande:
Jag tycker det verkar jättesvårt det där med tider och jag vet inte alls hur man ska räkna och vad som blir bra. Jag vill inte att allt ska gå för snabbt och inte för långsamt heller, så gästerna blir uttråkade.
Om jag skulle gissa på något, så är det väl ungefär såhär våra tider ser ut.
13.00 - Vigsel
14.30 - Fotografering med familj och brudfölje
15.30 - Fotografering enbart brudparet
17.00 - Gästerna anländer till festlokalen, ev. tipsrunda
17.40 - Vi (brudparet) anländer till festlokalen, brudskål
18.00 - Middag
21.00 - Middag slut, bensträckare
21.00 - Lekar
22.30 - Tårta
23.00 - Dans, partyt drar igång
Är det jättedåligt planerat? För tight?
Vi kan tyvärr inte få tid för vigsel senare, då det var enda lediga tiden den dagen. Det kommer dessutom vara med barn i kyrkan, som inte ska vara med under middagen, därför "släpper" vi iväg gästerna hem en sväng mellan. Vi kan tyvärr inte få tillgång till festlokalen tidigare heller.
Det där med bensträckare, det räknar vi med att folk tar när de vill. Under lekarna så kommer ju inte alla vara med hela tiden och då kan ju några gå iväg ut och ta en rök tex.
Okej. kanske jag som förklarat dåligt. Med bensträckar menar jag alltså mingel med oss som brudpar där vi går ur matsalen medan den ställs i ordning för dans. Vi kommer be vår toastmadame att be gästerna att vänta med rökpaus osv till dess att varmrätten är serverad och uppäten. Dessutom är det tråkigt för den som håller tal om det är för mycket spring.
Vi blir fotade innan vigseln, men annars ser ju kvällen rätt så likt ut. Så tror det funkar bra. Ett tips är att ha en förälder/chaufför/ansvarig som ringer när ni börjar närma er, så att alla är på plats vid brudskålen.