• sandis­1977
    Äldre 21 Jun 22:57
    8875 visningar
    21 svar
    21
    8875

    Tårta i Skåne?

    Vad köper ni?
    Vad betalar ni per bit?

    VAR?

  • Svar på tråden Tårta i Skåne?
  • Gramso­n
    Äldre 25 Jun 22:46
    #1

    Inen som vet något bra ställe??

  • mikael­a86
    Äldre 26 Jun 10:40
    #2

    Vi har beställt från tårtrummet i åkarp, jätte trevlig kvinna och så himla god tårta vi kommer att få!! Betalar 75:-/ pers, lite dyrare än vad vi tänkt men helt klart värt det!!

    Denna tårta kommer vi att ha!!

  • lunaga­rden
    Äldre 26 Jun 11:13
    #3

    Konditori Katarina i Malmö har goda och prisvärda tårtor, vi provsmakade men valde till slut en hemmagjord variant

  • Freaki­e
    Äldre 26 Jun 11:51
    #4
    lunagarden skrev 2011-06-26 11:13:20 följande:
    Konditori Katarina i Malmö har goda och prisvärda tårtor, vi provsmakade men valde till slut en hemmagjord variant

     


    Har också provsmakat därifrån, tyckte trippelchokladtårtan var bäst men för mäktig. Det blev till slut ett konditori i Södra Sandby som ska göra vår bröllopstårta.

  • teddy6­6
    Äldre 26 Jun 12:17
    #5

    Vi har varit och pratat med Tårtesset i Staffanstorp. Ska provsmaka den 8:e då hon tydligen bakar små provbitar. Vi ska betala ca 2700-3000 för ca 65 pers (3 vån på en ställning likt den ovan) Priset berodde på hur avancerade blommor vi ville ha (utseendet är inte helt bestämt) hon är noga med att allt ska matcha med mat, tema, personlighet, blommor och klänning. Sen tillkommer utkörning och deposition för tårtställningen.
    Blir lite dyrare än vi tänkt oss från början MEN vi får tårtan precis som vi vill ha den. Underbar kvinna som ser till att det blir perfekt...

  • Lanin
    Äldre 26 Jun 19:49
    #6

    Vi tar från city gross :)

    Väldigt goda moussetårtor tycker vi :) Betalar runt 16kr / bit beroende på hur mycket dekoration vi vill ha. Provsmakning och lån av ställning på tre våningar ingår :)

  • Gramso­n
    Äldre 26 Jun 21:33
    #7

    Tackar för tipsen!

  • sandis­1977
    Äldre 28 Jun 14:02
    #8

    Vi har bestämt oss för att köpa hos Vanilja, Helena Esse, ska på provsmak imorgonkväll.
    Hon tar 55:-/bit

  • Sebast­iána
    Äldre 28 Jun 20:35
    #9

    Vi beställde från Duvanders i Kristianstad. De gör vansinnigt goda tårtor. Det kostade c.a 27:- per bit och då fick vi också låna tårtställning. Då köpte vi en tårta ur deras ordinarie sortiment. Man kan också beställa bröllopstårta och då kostar det mycket mer, men då smakar man olika fyllningar och kan bestämma helt vilka fyllningar man ska ha och vilken dekoration man ska ha. Den typ av fyllning vi ville ha fanns redan så vi behövde inte smaka oss fram

  • venezu­ela06
    Äldre 29 Jun 20:25
    #10

    Vi beställde av Maria från Tårtrummet. Heeelt underbart!!
    Vi hade 1 bakelse till varje gäst och en liten tårta till oss att skära i. ALLA gäster var lyriska! Vissa har beskrivit det som att tid och rum försvann när de fick sätta tänderna i dessa bakelser. Vi  hade en provsmakning med Maria där vi själv satte ihop komb. 75 kr bakelsen men då hade vi den som efterrätt så att den verkligen kom i fokus.
    Och Maria verkligen brinner för sitt yrke,så trevligt att  träffa sådana männinskor:)

  • kayla1
    Äldre 30 Jun 13:23
    #11

    Vi beställer tårta av en vän som är JÄTTE duktig på att göra tårtor. Hon har gjort massor av födelsedagstårtor och liknande men vår bröllopstårta är den första bröllopstårtan hon gör. Jag är inte det minsta orolig för de tårtor hon gjort innan är super fina OCH goda!
    Ni kan se hennes tårtor på hennes blogg http://www.bengtssonsbaksida.com/
    Priset vet jag dock inget om då min svärmor tar hand om betalningen.

  • durras­flikka
    Äldre 13 Sep 22:30
    #12

    Vi vill helst ha portionstårtor och Vanilja gör inte det längre så min fråga till er är om ni vet någon konditor som gör portionstårtor till ett bra pris?


  • Äldre 13 Sep 22:57
    #13

    Det beror väl på vad du menar med bra pris =)


    Tårtrummet (tartrummet.se) gör portionstårtor och har väldigt bra rykte på både utformning och smak.

  • durras­flikka
    Äldre 14 Sep 11:28
    #14

    Bra pris är max 65 kr/bit. Ska genast maila dem och ställa lite frågor.


  • Äldre 14 Sep 21:52
    #15

    Jag har en väninna som gör egna tårtor. Hon är bildlärare "till vardags" men är tårtkreatör på sin fritid - och en fantastiskt duktig sådan! Hon är inte särskilt dyr, och tårtorna är verkligen goda och vackra!!

    Hör av er till henne på Facebook: Alexandra Wigenstam - hälsa från hennes kollega Sara. 

  • Malin G
    Äldre 30 May 12:03
    #16

    Vi har beställt från Cake Me Happy i Klagstorp, vi fick också komma på smakprovning och kombinera ihop våra favoritsmaker - vi fick välja mellan klassiska bottnar och smaker och även lite annorlunda amerikanska bottnar. Supertrevligt och jättegott! Vi betalar 60kr/bit - helt klart värt det!!

  • Mallis­12
    Äldre 6 Jul 22:23
    #17

    Jag bor lite längre norrut i Skåne, har tårtbakning som hobby så jag tar ungefär 16-20kr biten men har bara bakat en bröllopstårta och den blev enkel..
    Vågar inte skriva ut min sida för jag är medlem hemligt här Tungan ute 

  • Xelina
    Äldre 7 Jul 00:31
    #18

    www.cakeart.se, prisvärda tårtor...
     

  • msE
    Äldre 7 Jul 10:14
    #19

    Duvanders e grymma på tårtor! Ultimate Cake i Malmö har coola o annorlunda tårtor.. vet dock inte hur dom är i smaken ;)

  • anette­83
    Äldre 12 Jul 11:02
    #20

    Håller med teddy66. Tårtesset är superduktiga. Vi hade en moussetårta på vårt bröllop den 9 juni och den var jätteuppskattad av alla gästerna. Mirian på Tårtesset har varit supegullig och mycket hjälpsam sen vi träffade henne första gången. Vi var runt på flera olika ställen innan vi bestämde oss och är supernöjda med vårt beslut och med resultatet på tårtan. Vi betalade ca 7300 för 120 personer.

Svar på tråden Tårta i Skåne?