• dreams come true
    Äldre 21 Jun 18:36
    4226 visningar
    19 svar
    19
    4226

    Lyxig spaweekend???

    Med tre barn, alla under sju år är en långresa på tu man hand efter bröllopet bara att totalglömma. Därför skulle vi hellre vilja lägga våra pengar på att ta oss iväg på en lyxig weekend med fint boende, god mat och sköna behandlingar. Att bara få vara tillseasmmans och ha det gott.


    Har ni några tips på vart man ska åka?

  • Svar på tråden Lyxig spaweekend???
  • eeyore­78
    Äldre 21 Jun 18:39
    #1

    Jag kan rekomendera www.stromstadspa.se

    <3

  • BrudiM­aj2012
    Äldre 21 Jun 18:54
    #2

    Vart i landet har ni tänkt er?

  • dreams come true
    Äldre 21 Jun 18:57
    #3

    Eeyore: Vad fint det såg ut!


     


    BrudiMaj: Vi har inte några särskilda krav. Vi bor i Västervik, så kanske inte för långt norrut... Men kan även tänka oss att åka österut, mot Estland, Lettland, Litauen och liknande...

  • sommar­blommo­r
    Äldre 21 Jun 19:05
    #4
    dreams come true skrev 2011-06-21 18:57:35 följande:

    Eeyore: Vad fint det såg ut!


     


    BrudiMaj: Vi har inte några särskilda krav. Vi bor i Västervik, så kanske inte för långt norrut... Men kan även tänka oss att åka österut, mot Estland, Lettland, Litauen och liknande...


    Vi var på Selma spa i Sunne när min sambo fyllde 40 för några veckor sedan. Det tyckte vi var underbart. Jag förstår att vi vill iväg någonstans. Spa-weekends är alltid uppskattade. Det känns alltid om om man hittar varandra på nytt varje gång. Själv ska vi ner till Västervik nu under midsommar. Min sambos släkt har sommarställe ute i skärgården. Helt underbar stad. Jag älskar verkligen Västervik. :)
  • sommar­blommo­r
    Äldre 21 Jun 19:06
    #5
    dreams come true skrev 2011-06-21 18:36:47 följande:

    Med tre barn, alla under sju år är en långresa på tu man hand efter bröllopet bara att totalglömma. Därför skulle vi hellre vilja lägga våra pengar på att ta oss iväg på en lyxig weekend med fint boende, god mat och sköna behandlingar. Att bara få vara tillseasmmans och ha det gott.


    Har ni några tips på vart man ska åka?


    Glömde tillägga att jag skulle rekommendera Sundbyholms slott. En herrgårds svit med bubbelbad på rummet och jättegod mat har de.
  • BrudiM­aj2012
    Äldre 21 Jun 19:14
    #6

    Jag vill isf verkligen tipsa om sätra brunn spa.. helt underbart ställe ligger strax utanför västerås..

  • Sebast­iána
    Äldre 21 Jun 19:43
    #7

    Jurmala, Lettland. Jag har inte varit där själv, men har hört bra från andra. Det är billigt också. För oss är det i alla fall billigare än Stockholm

  • dreams come true
    Äldre 21 Jun 19:56
    #8

    Vad mycket förslag det kommer, ska absolut kolla in dom!

  • MochR
    Äldre 21 Jun 20:28
    #9

    Det är jätte fint uppe i Tällberg i Dalarna finns olika span i olika prisklasser en fantastisk liten by med röda stugor och utsikt över Siljan. Själv har jag varit på Gyllene Hornet mysigt men inte det lyxigaste som finns.

  • S2011
    Äldre 21 Jun 20:50
    #10

    fram på höstkanten har vi tänkt unna oss en helg med lyx och flärd (=spa och shopping).
    den tänker vi tillbringa på sankt jörgen park i göteborg, som verkar helt fantastiskt. 

  • Mace
    Äldre 21 Jun 20:57
    #11
    sommarblommor skrev 2011-06-21 19:05:19 följande:
    Vi var på Selma spa i Sunne när min sambo fyllde 40 för några veckor sedan. Det tyckte vi var underbart. Jag förstår att vi vill iväg någonstans. Spa-weekends är alltid uppskattade. Det känns alltid om om man hittar varandra på nytt varje gång. Själv ska vi ner till Västervik nu under midsommar. Min sambos släkt har sommarställe ute i skärgården. Helt underbar stad. Jag älskar verkligen Västervik. :)
    Jag har också varit på Selma, men tycker det är ganska dåligt som alternativ om man åker som par eftersom bastuarna är helt avskilda. Inte så kul att hela tiden får säga att "ja, vi ses här ute igen om en halvtimme".... det gäller nog på många ställen, så tänk på det när du bokar. Jag blir alltid jättestressad av sådant och tycker inte alls det är roligt, jag vill ju att vi skall kunna vara tillsammans hela tiden och inte behöva avbryta alla samtal och så.

    Mitt tips är att boka någonstans där ni kan få ett rum som har egen bubbelpool, så att ni verkligen kan njuta av varandra.

    För många år sedan var vi på ett litet ställe som hette Ulvshyttan (tror jag) mellan Värmland och Dalarna. De hade en liten SPA-avdelning som man kunde boka och ha helt för sig själv, man kunde boka behandlingar och det var på en fin herrgård med den skönaste säng jag någonsin sovit i. Rekommenderas starkt (om det fortfarande finns kvar). 
  • bruden
    Äldre 21 Jun 21:25
    #12
    BrudiMaj2012 skrev 2011-06-21 19:14:26 följande:
    Jag vill isf verkligen tipsa om sätra brunn spa.. helt underbart ställe ligger strax utanför västerås..
    Instämmer! Där håller vi vårt bröllop om några veckor så jag har varit där en del. UNDERBART! Hemsidan: http://www.satrabrunn.se/
  • BrudiM­aj2012
    Äldre 22 Jun 22:14
    #13
    bruden skrev 2011-06-21 21:25:09 följande:
    Instämmer! Där håller vi vårt bröllop om några veckor så jag har varit där en del. UNDERBART! Hemsidan: www.satrabrunn.se/
    ÅÅ, så fantastiskt underbart! :)
    Vi funderar faktiskt också på att ha vårt bröllop där! :)
  • bruden
    Äldre 23 Jun 07:27
    #14
    BrudiMaj2012 skrev 2011-06-22 22:14:44 följande:
    ÅÅ, så fantastiskt underbart! :)
    Vi funderar faktiskt också på att ha vårt bröllop där! :)
    Jag kan varmt rekommendera stället och Yvonne som kooordinator. Hon är grym!!! Det är inte dyrt som många tror men däremot är fördelen att man har allt på plats. Inga resor till nån festlokal utan allt är på behagligt avstånd Boende finns också för en schysst peng
  • Lillsk­oj
    Äldre 23 Jun 13:39
    #15

    Nådendal i Finland. Har inte varit där själv men hört mycket bra. Tror att dom har ett muminland för barnen också.
    http://www.naantalispa.fi/index.php/se

    De flesta rederier på Östersjön kör paketerbjudanden till Nådendal.
    http://www.vikingline.se/Pages/abo/kryssningar_resor/familjepaket_naantali_spa_hotel.asp

  • MochR
    Äldre 23 Jun 17:06
    #16

    nådendal är jätte fint var där med barn så vi var inte så mycket på spat men hotellet är jätte fint och badet också men det är 10år sedan ja var där tror jag Skäms

  • dreams come true
    Äldre 6 Jul 22:10
    #17

    Puffar upp för fler förslag!

  • SötisA­nna
    Äldre 6 Jul 22:19
    #18

    Jag skulle också säga Tällberg om ni vill åka uppåt. Vi har bott på Dalecarlia och vi var jättenöjda, bra mat, fantastisk utsikt, lugn och ro och ett fint spa med pool och bubbelpool.

    Vill ni lite neråt i landet skulle jag rekomendera Hestraviken! Superbra mat, fantastiska rum och relaxavdelning som man bokar privat. 

     

  • duochj­agmotv­ärlden
    Äldre 6 Jul 22:20
    #19

    Jag håller med om att Sundbyholmsslott är kanon bra... inget direkt SPA, men kan rekomendera deras chokladweekend, har själv varit på den trots att vi bor bara en mil bort.. (lite skum känsla att bo på hotell i sin egen stad...) Men sen är ju Hasseludden super mysigt också!!!

Svar på tråden Lyxig spaweekend???