tight tidschema vs. "luftigt"?
Hej!
Skissar lite på olika tider för bröllopsdagen och vad jag funderar på är hur man får hela dagen att flyta på på bästa sätt? Man vill ju inte att det ska vara en massa väntetider för gästerna så att de blir uttråkade, men samtidigt vill man inte planera in allt för tight så att det blir massa stress!
Jag har tänkt mig det ungefär såhär:
14.30 - 15.30 Vigsel
15.30 - 17.00 Fotografering, även en valfri aktivitet för gästerna under tiden
17.00 ~ 17.45 Brudskål och mingel i parken
18.00 > festlokalen. Middag med tal och skål (som förhoppningsvis inte känns utdragen!)
20.00 - bröllopsvals.
20.30 - skära tårtan
21.00 - eventuellt har vi ett band som ska spela
och sen får det hålla på tills det tar slut, förmodlingen runt elva- tolvsnåret. Vi kommer inte att vara så många så vi räknar inte med att det blir något enormt "drag"
Det jag är orolig för är att det kan kännas segt och utdraget? Vi bokade kyrkan så tidigt med tanke på att vi kanske skulle behöva åka en bit till festlokalen, men nu verkar det som att det blir precis i närheten så då blir det ju mer tid över att fylla....
Alternativet är att fotograferas innan, och byta vigseltiden till senare... fast risken är då att vi får ta den sista tiden 17.30 - 18.30. Och då blir det lite sent känner jag... Då vill man ju i princip börja middagen på engång efter vigseln, så då blir det lite mer "chop-chop-chop" om ni förstår hur jag menar...?
nån som har några ideer eller synpunkter eller erfarenheter från egna eller andras bröllop??