• Maalin­Johans­son
    Äldre 21 Jun 06:49
    2549 visningar
    11 svar
    11
    2549

    Nu är jag gift!

    Nu har vi varit gifta i fyra dagar :)

    Det känns jätte bra och alla verkade ha trevligt på bröllopsfesten :)

    Min mans föräldrar betedde sig riktigt illa vilket vi tyckte var tråkigt. Dom var mest där för att förstöra men efter tårtan så förstod dom nog själva att dom inte var välkomna längre än så. Dom fick min man att bli riktigt ledsen men det här var verkligen det sista vi fick se utav dom. I veckan ska han in till stan och byta nummer så att dom aldrig mer kan höra av sig. Tur att dom aldrig kommit hit eller vet vår adress trots att vi bott här i snart ett år, så att vi slipper flytta också Flört

    Men om man bortser från deras beteende så är vi otroligt lyckliga och glada. Nu kan vi bara slappna av och njuta utav vår semester tillsammans efter all denna planering!

    Lycka till alla andra som har bröllop nu i sommar och även senare. Och till er andra som redan är gifta, önskar jag fortsatt lycka till Hjärta


    Fru Johansson
  • Svar på tråden Nu är jag gift!
  • BrudiM­aj2012
    Äldre 21 Jun 06:58
    #1

    Grattis grattis! :) tråkigt att folk kan med att bete sig illa på ett bröllop, men ni har iaf helt rätt inställning lycka till med allt!

  • Loche
    Äldre 21 Jun 07:25
    #2

    Grattis!

    Verkligen tråkigt med människor som förstör, men bra att ni tar tag i det.

    Önskar er många lyckliga år!!

  • bruden
    Äldre 21 Jun 07:36
    #3
    Stort GRATTIS!!!
    Tråkigt med din mans föräldrar Jag fasar för något liknande när det gäller min pappa. Hoppas att han håller sig i skinnet för annars ska han bittert få ångra det!{#emotions_dlg.djavulsk} 
  • Maalin­Johans­son
    Äldre 21 Jun 14:27
    #4

    Tusen tack för gratulationerna! :)

    Ja dagen efter så hade han säkert 10 sms från övriga släkten som inte var bjudna. Riktiga hot sms och elaka ord till honom. Som att dom skäms över att vara släkt med han, hoppas att han går och dör osv. Han hade tydligen bett dom att gå efter tårtan. Hans mamma satt och var sur precis hela kvällen och svarade inte ens när andra pratade med henne. och hans lillebror på 14 år tog alkohol hela tiden och gick in i andra gäster för att skapa bråk. Kånstig familj det där. Och det var synd att dom kom överhuvudtaget. Men efter tårtan så blev det bättre stämning och då kunde både jag och mannen slappna av lite bättre :)

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 21 Jun 15:31
    #5
    MaalinJohansson skrev 2011-06-21 14:27:04 följande:
    Tusen tack för gratulationerna! :)

    Ja dagen efter så hade han säkert 10 sms från övriga släkten som inte var bjudna. Riktiga hot sms och elaka ord till honom. Som att dom skäms över att vara släkt med han, hoppas att han går och dör osv. Han hade tydligen bett dom att gå efter tårtan. Hans mamma satt och var sur precis hela kvällen och svarade inte ens när andra pratade med henne. och hans lillebror på 14 år tog alkohol hela tiden och gick in i andra gäster för att skapa bråk. Kånstig familj det där. Och det var synd att dom kom överhuvudtaget. Men efter tårtan så blev det bättre stämning och då kunde både jag och mannen slappna av lite bättre :)
    Nämen fy vilka idioter rent ut sagt! Strunta i dem och var glada för att ni äntligen är gifta!! :D
  • Aniara­4
    Äldre 21 Jun 15:35
    #6

    Grattis! Kul att alla, med ett trist litet undantag, hade roligt och var trevliga!
    Men hur gick det med systern? Kom hon, och vad hade hon för färg på klänningen?

  • Maalin­Johans­son
    Äldre 21 Jun 22:27
    #7
    Aniara4 skrev 2011-06-21 15:35:16 följande:
    Grattis! Kul att alla, med ett trist litet undantag, hade roligt och var trevliga!
    Men hur gick det med systern? Kom hon, och vad hade hon för färg på klänningen?
    Hon kom i svart klänning. Fast jag tyckte inte ens det var en klänning. Det var en tunika med armar till armbågen och urtvättad. Och hennes mamma vet jag inte riktigt vad det skulle föreställa. En vit kjol och något limegrönt linne(?) Och sen min mans kompis kom i precis samma kläder han alltid har.. tråkit. Men dom skämdes nog lite :) hela min släkt och även vänner till oss hade klätt upp sig jätte fint! Blev riktigt glad över att se vissa, som tex aldrig gör något med sitt hår hade lagt ner mycket tid på att till och med fixa det. Glad
  • Maalin­Johans­son
    Äldre 21 Jun 22:29
    #8
    förlovadflicka skrev 2011-06-21 15:31:34 följande:
    Nämen fy vilka idioter rent ut sagt! Strunta i dem och var glada för att ni äntligen är gifta!! :D
    Ja vi är glada ändå. Vi var lite berädda på att det skulle bli så med dom. Men man hade ju ändå hoppats på att dom hade något vett i huvudet och skulle förstå att det här var vårt BRÖLLOP. Och att det skulle vara en självklarhet hur man beter sig
  • Aniara­4
    Äldre 21 Jun 23:41
    #9

    Ja, var och en får väl skämmas för sig själv. Men bröllopet är en sak, det riktigt tråkiga är ju att ha såna människor i sin familj. Ni gör nog rätt i att bryta med dem.

  • Maalin­Johans­son
    Äldre 21 Jun 23:58
    #10
    Aniara4 skrev 2011-06-21 23:41:36 följande:
    Ja, var och en får väl skämmas för sig själv. Men bröllopet är en sak, det riktigt tråkiga är ju att ha såna människor i sin familj. Ni gör nog rätt i att bryta med dem.
    Ja jag tror att det här behövdes för min man att vilja bryta helt med dom. Jag hade kunnat bryta med dom för fem år sen. Men det här var droppen enligt honom. Nu ska han bara ha dom sista 4 000 hans mamma blåst honom på sen ska han be henne att lämna oss ifred :) Och jag hoppas att hon gör det med.
  • bumbib­jörn
    Äldre 22 Jun 07:43
    #11

    Stort grattis till bröllopet! Lider med dig att det var så mycket strul, men känns som du och mannen står enade. Fy så tråkigt när släkten beter sig som arslen, man kan ju inte välja släkten. Hoppas ni får ett lyckligt liv som gifta och att de lämnar er ifred.

Svar på tråden Nu är jag gift!