• Rebeccan

Startskott för festen?

Ja, startskottet för festen brukar ju vara bröllopsvalsen. Nu är det så att jag och min m2b inte ska dansa. Jag undrar om nån har nåt tips för andra sätt att tydligt och roligt starta festen? Hur gör ni andra som inte ska dansa?

//R 

• Svar på tråden Startskott för festen?
  • wiii

Vi dansade inte heller, utan vi bara satte igång med musiken. Tog viserligen ett tag innan det blev nåt ös på dansgolvet, men folk stod och pratade och hade trevligt ändå.
    Det som verkligen satte igång festen var vår presentöppning.  Vi hade fått mest kuvert, men de paket vi fått öppnade vi ( det tog alltså inte så lång tid att det hann bli tråkigt), och vi stod i ett hörn av dansgolvet och öppnade. När vi sen var klara så stod ju alla gästerna på dansgolvet redan, och då drog vi igång en gammal 80talsklassiker och vips så dansade 75% av gästerna :P

• Sebastiána

Ni ska alltså inte dansa alls? Vi dansade brudvals i någon minut själva, men hade pratat med några innan att de skulle falla in i dansen efter en stund och då vågade även andra göra det. Så mitt råd är att prata med några gäster innan och be dem gå upp och börja dansa när musiken sätter igång - då kommer andra att hänga på!

• Kattpoet

Vi vaggade till en tryckare i några minuter, sedan kom släkten och tog över.

Man behöver inte ha bröllopsvals,  när den trenden startade så var valsen poppis   nu är det andra tider och valsen visserligen charmig är inte längre så intim och syndig som den engång var.

• johanna suarez
    Rebeccan skrev 2011-06-20 19:42:09 följande:
    Ja, startskottet för festen brukar ju vara bröllopsvalsen. Nu är det så att jag och min m2b inte ska dansa. Jag undrar om nån har nåt tips för andra sätt att tydligt och roligt starta festen? Hur gör ni andra som inte ska dansa?

//R 
    Ett tips om man inte vill dansa själv, är att till exempel hyra in en person som gör en mindre dansshow som bryter av och sätter igång festen. Om man vill så kan den som dansar bjuda upp lite gäster mot slutet. Orientalisk madans är väldigt vackert, kika in på min sida för tips.
Svar på tråden Startskott för festen?