• Lottie­350
    Äldre 20 Jun 11:42
    4272 visningar
    2 svar
    2
    4272

    Pynta bilen?

    Vi kommer att åka i våran familjebil från kyrkan till lokalen, det hade varit roligt att pynta den lite. Har kikat runt överallt men det är ju så dyrt med "färdiga" kit..
    Vi har en ford fokus combi 2006a (om det spelar någon roll..).
    Någon som har något förlsag på hur jag skulle kunna pynta bilen på ett vackert sätt.. vill inte spöka ut den.

  • Svar på tråden Pynta bilen?
  • queene­lin
    Äldre 20 Jun 12:24
    #1

    Jag skulle köra på det klassiska, och idag lite gammalmodiga men roliga, konservburkar efter bilen (förutsatt att ni håller er undan motorvägen...)!

    Jag bor i Botkyrka i Stockholm och ser ofta många fint pyntade bilar enligt olika utländska traditioner. Många kör med breda band som de knyter från grillen i fram på bilen och drar backspeglarna. Ofta sitter det en liten blombukett vid fästet på grillen, det ser festligt och pampigt ut, inget snack om att det är bröllop som är på gång.

    Annars kan man ju köra det svenskaste svenska (om man gifter sig i säsong, vill säga) och löva bilen med björkris, också jättefint!

    Kanske räcker det med några ballonger i antennen?

    Jag googlade bilder, "decorate car wedding" när jag skulle hitta den här bilden och hittade många fina (och många mindre fina bilder) på pyntade bilar.


  • capobr­anco
    Äldre 21 Jun 21:38
    #2
Svar på tråden Pynta bilen?