• ClaraH

Förslag på dukning

Vi provdukade idag. Vårt tema är ju vitt, silver och lila. Tallriken kommer att vara vit och vi kommer att ha några blommor på bordet också. Förrätten kommer att stå framdukad när gästerna sätter sig och ett hjärtbröd kommer att ligga på brödtallriken. Dessutom kommer det att stå 1 vinflasta per tre personer på borden. Festhäftet är silverfärgat och fungerar som placeringskort också.

Tycker själv att det ser lite färglöst ut men vet inte riktigt vad vi ska hitta på mer. Någon som har något förslag? Jag vill inte ha murgröna.

• Svar på tråden Förslag på dukning
  • Helena brud 20 aug

Byt ut den vita servetten mot lila? Lite bredare lila bård? Köpa lila och genomskinliga små diamanter på ebay och strö ut på borden? Eller typ lila paljetter? I hjärtformade eller stjärnor?

• marguerite2010

Jag tycker det behövs mer lila!

Kanske lila ljus, lila löpare, lila rosenblad...

Lycka till!

mag

• prinsessanogrodan

En lila servett och ett silverband runt ljuset alternativt en lila löpare på bordet och en lila servett.

• Always And Forever87

Håller med om en lila servett. Ska ljuset bara stå rakt på duken? Tänkte om det rinner stearin, sen piffar det kanske upp om ljuset står på ett litet silverfat?

• Mace

Jag skulle försöka få med något levande. Behöver absolut inte vara murgröna, men någon annan blomma eller liknande. Kanske sådana där miniplantor som finns (du vet, miniminirosor, höstglöd etc) i en liten silverkruka? 

Tror det är lätt att det ser kallt och kalt ut med just vitt-lila-silver, därför tror jag på lite grönt liv i det hela.  

Svar på tråden Förslag på dukning