• Mariiaa81

    Hjälp! Vad ska jag ha för blommor i min bukett? Augustibröllop!

    Hej!

    Gifter mig i slutet av augusti och ska snart beställa min brudbukett. Problemet är bara att jag inte kan mycket om blommor, vet bara att jag vill ha en bukett som ser lite vildvuxen ut, med många "runda" blommor såsom pioner och ranunkler , vet att det är svårt, nästintill omöjligt, att få tag på dessa blomsorter i augusti men efterfrågar något liknande. Jag vill att buketten inte ska se så perfekt ut, mer handplockad än floristbunden om någon förstår vad jag menar :) Lite bohemisk och modern.
    Jag vill ha många färger i buketten och har tänkt mig att buketten ska gå i mörklila, lila rött, oranget, grönt, gult.
    Gillar den här buketten, fast jag vill ha andra färger, så en lite höstigare variant av den här efterfrågas; www.100layercake.com/blog/2011/05/02/colorful-atlanta-wedding-andrea-thad/

    Snälla hjälp mig med lite tips på blommor och skicka gärna lite inspirationsbilder! :)

  • Svar på tråden Hjälp! Vad ska jag ha för blommor i min bukett? Augustibröllop!
  • Skumboll

    Gifter mig i mitten på aug och det var tänkt att vi skulle ha pioner men eftersom vi inte skulle veta exakt förrän några dagar innan bröllopet så valde jag ändå att ändra bukett. 

    Nu blir det en med dahlia, hortensia, bouvardia, rosor och rosmarin. De blommorna kunde vår florist med säkerhet få ta i. Slänger med en bild också. 


  • Syrinx

    Det låter vackert! Jag vill också ha en "operfekt" och lite handplockad känsla på min bukett, fast jag gifter mig i maj. 
    Astrar, rudbeckior och dahlior har lite runda former, och lite vildvuxet kan det också bli med dem, beroende på vad du sätter till. Kärleksörten börjar ju rodna i trädgårdarna i augusti, vackert, bohemiskt och passande för bröllop tycker jag Ringblommor är väldigt fint också tycker jag!
    Här är en bild jag hittade, härliga färger!



     
  • Gwennie

    I augusti kan du hitta massor av olika dahlior - de finns i nästan alla färger, former och storlekar, även tvåfärgade. Kan bli en fantastisk bukett om man blandar olika sorter. Dessutom är de rätt lätta att få tag på och håller bra. Bara att börja botanisera :)




  • Syrinx
    Mariiaa81 skrev 2011-06-18 22:03:02 följande:
    Tack för tipsen! :) Båda buketterna ser jättefina ut.
    Jag letar efter nåt som ser lite mer ut som den buketten som är med här, andra bildserien, buketten till höger; www.100layercake.com/blog/2011/05/27/an-unbel...
    Älskar färgerna i den buketten
    Ja, väldigt vackra färger! Som Gwennie skriver, så är just dahlior väldigt bra för de finns i så många olika färger och former! Du kan ju ta med olika typer av inspirationsbilder till din florist - någon för färgskalan, någon för typen av blommor och någon för formen - och be om att få det kombinerat till din drömbukett. Jag har sett många som lägger upp flera olika inspirationsbilder i alla blomtrådar som kommer upp med jämna mellanrum här. För min del så fick jag tänka mig hur det skulle se ut, och så idag köpte jag hem de blommor jag tänkt mig och slängde ihop buketten för att se hur det blev.  (Vinkeln är konstig och kvalitén är hemsk, men man ser ju idén med buketten.) Min poäng är helt enkelt att du säkert behöver två eller flera inspirationsbilder för att hitta hur du vill ha din bukett. Jag har inte hittat någon brudbukett som ser ut som min iallafall

  • MickeAngelica2011

    Hej!
     gula Dahlia, röda gerbera, lila germini, vit marguriter  blomsterängsblommor med roscusblad.....bara slänga ihop*L*

  • passionsblomman

    Jag fortsätter, som alla andra här, mässa Dahlior dahlior dahlior. Det har jag tipsat om för sensommar/tidig höstbröllop i alla mina år på BT och det ÄR en underbar, inte dyr, otroligt varierad och spännande blomma, där alla borde kunna hitta en färg och typ som passar. Utöver den finns ju både den vita veronican du har i den första buketten, Freesia och amassor av annat som kan ge spret och vildhet i känslan. Bara att pata ihop dig mer i detalj med floristen!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Hjälp! Vad ska jag ha för blommor i min bukett? Augustibröllop!