• Future Mrs S

    Önskelista, hur? vart?

    Vi bestämde oss tidigt för att önska oss bidrag till bröllopsresa istället för prylar i present men sen ändrade vi oss i "sist" sekund och kände att det kan vara roligt att folk får köpa presenter och ingen blir sur för att behöva ge pengar, det verkade som att vi var lite tråkiga när vi ösnkade oss pengar.

    Så nu får man köpa vad man vill och våra skåp är redan fulla ;D
    Tänkte att vi ska skriva en önskelista för även om skåpen är fulla så finns det vissa saker vi önskar oss men hur gör vi med listan? Jag har sökt på nätet och hittat ett par sidor där man kan registrera en önskelista (cervera bland andra) men ni får gärna ge alla tips ni har på sidor där man kan registrera en lista. 

    Om vi inte registrerar någonstans så vet jag inte hur vi ska göra? skriva en lista som toastmadame mailar om dom vill se den sen får dom maila tillbaka om dom köper något från listan så stryks det? 
    Och då plocka ihop från massa olika internet sidor och fysiska affärer? :S

    Hur har ni gjort/hur gör ni med era önskelistor? vi vill ju gärna ha presenter (det låter fel det är mer att vi vill ha minnessaker jag menar) men det måste ju vara skaer vi kan tänka oss att använda liksom.. 
     

  • Svar på tråden Önskelista, hur? vart?
  • Biaani

    Vi tänkte sätta upp en önskelista som inte är knuten till någon specifik affär, troligen på www.onskelista.se/ . Håller på och kollar runt om det finns andra motsvarande. Har dock inte klurat ut hur vi upplyser gästerna om önskelistan på möjligast finkänsligt sätt utan att det känns som krav...

  • Aniara4

    Vi har lämnat önskelista till våra mammor, som även tar emot anmälningar. Det står också på inbjudan att övriga frågor besvaras av dem. På så vis kan de ge lite tips om någon frågar. Det känns lite "mjukare" än att vi själva ska tala om vad vi vill ha. Önskelistan är också medvetet vag, vi vill inte att det ska vara en beställningslista utan mer allmänna riktlinjer - några konkreta saker men också lite om vilken stil vi gillar, vilka färger, och även ett exempel på tillverkare vars saker vi ofta gillar. Vi har också talat om ett par saker som vi INTE vill ha, sånt som det annars är risk att folk ger en och som vi antingen har för mycket av redan eller som vi helt enkelt inte gillar.

Svar på tråden Önskelista, hur? vart?