• salsa775

Blandar ni musiken?

Håller på med musiklistan på Spotify..men kan inte bestämma oss, ska man ha bara partylåtar eller blanda party/ lugna låtar?
    De flesta som ska vara kvar på festen är i snitt 30-40 år, o antingen sambos eller gifta.
    Då kanske en del vill dansa med sin sambo eller fru emellanåt? 

• Svar på tråden Blandar ni musiken?
  • Gwennie
    salsa775 skrev 2011-06-17 22:44:41 följande:
    Håller på med musiklistan på Spotify..men kan inte bestämma oss, ska man ha bara partylåtar eller blanda party/ lugna låtar?
    De flesta som ska vara kvar på festen är i snitt 30-40 år, o antingen sambos eller gifta.
    Då kanske en del vill dansa med sin sambo eller fru emellanåt? 
    Om man har tid att sitta och pyssla lite med det, tycker jag att det kan vara bra att lägga lite tanke på hur dansvänliga låtarna är och att mixa lite så att det kan passa alla. Fundera på vilka du tror kommer att utnyttja dansgolvet och vilken musik som kan passa dem.
    Vi kommer att ha ett jazzband som spelar lite i början av festen (efter middagen) och då blir det mest styrdansvänlig musik och lite senare på kvällen (då di gamle blir trötta i benen ;) blir det en Spotifylista med lite mer upptempolåtar. Kommer ändå att blanda tempo emellanåt så jag får chans till många goa tryckare med min nye make :)
  • ClaraH

Vi blandar, men vi har planerat listan i olika pass, i början lugnare med ökat tempo, och sedan t.ex. schlagerpass, rockpass, discopass, svenskt. Mellan dessa pass finns också lungrae pass. Jag tror inte man ska blanda för mycket hej vilt.

Svar på tråden Blandar ni musiken?