• Tittij

Nån som är duktig på det där med Fonts

Vi har beställt inbjudningarna från Calligraphen men vill nu göra egna kyrkprogram och festprogram då det blir såna enorma summor att beställa klart (Kyrkprogrammen skulle gå på 2000 kr, för nåt som används cirka 40 minuter...)

Vi hade en inbjudan med ett monogram på förstasidan men nu vet jag inte hur jag ska få till samma på framsidan av våra egengjorda program då det är Calligraphen som gjort det.

Men då det finns så många pyssliga tjejer här inne kanske nån vet nån bra gratisfont som påminner om denna?
    http://www.romance.se/index.aspx?type=PrintProduct&Lang=sweden&PId=1014265&tagval=&menuIdx=
    (Inbjudningskort, nouveau blanco, våra initialer är T J) 

Hoppas nån har tid att luska lite

• Svar på tråden Nån som är duktig på det där med Fonts
  • Cantaton

Har du en scanner och kan scanna in inbjudningskortet för att använda monogrammet kanske??

• Tittij
    Angelica921 skrev 2011-06-20 23:45:47 följande:
    www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=2...

Den kanske var lite liknande? :)
    Tack för tipset men den var lite för "enkel", är lite mer krusiduller på våra.. 
    Cantaton skrev 2011-06-21 00:04:53 följande:
    Har du en scanner och kan scanna in inbjudningskortet för att använda monogrammet kanske??
    Har ju tyvärr inte det och är usel på redigering. Fast ett litet klipp och klistra hade jag säkert klarat... Skulle ju kunna be mannen ta med till jobbet och scanna in. Tack för tipset!!
  • Cantaton
    Tittij skrev 2011-06-21 09:33:13 följande:
    Tack för tipset men den var lite för "enkel", är lite mer krusiduller på våra.. 
    Cantaton skrev 2011-06-21 00:04:53 följande:
    Har ju tyvärr inte det och är usel på redigering. Fast ett litet klipp och klistra hade jag säkert klarat... Skulle ju kunna be mannen ta med till jobbet och scanna in. Tack för tipset!!
    Ja, testa
  • bruden
    Tittij skrev 2011-06-21 13:15:24 följande:
    Tack gulle dig för att du tar did tid. Den sista var jättebra! Tusen tack!
    Så lite så Den sista var nog den som var mest lik tycker jag med
Svar på tråden Nån som är duktig på det där med Fonts