Billiga löpare till dukning?!
Hej hej! Som rubriken lyder, behöver brun löpare till ungefär 24meter bord och undrar om det är någon som vet ett billigt ställe för sådant?
Hej hej! Som rubriken lyder, behöver brun löpare till ungefär 24meter bord och undrar om det är någon som vet ett billigt ställe för sådant?
vi använde oss av dubbelvikt presentpapper från lagerhaus, hur bra som helst :) 4 rullar för 100:- och de har alla möjliga färger.
Köpa billiga lakan och färga i den fäg man vill ha och sen sy till funkar också finemang och blir inte dyrt. Finns rätt många färger att välja på som man använder i tvättmaskinen.
Hur bred löpare vill ni ha? Vi ville ha en smal löpare eftersom våra bord är så smala och köpte istället stolsrossetter i siden, 15 cm breda och nästan tre meter långa. 10 st för ca 150 kr på ebay.com
Har även hört att billiga gardiner på ikea är bra som löpare
En del vet jag använder tapeter (kanske delar en gång på mitten).
Jag köpte panelgardiner på Ellos. De passade perfekt.
Vi köpte typ på IKEA, vi har ganska långa bord men behövde ändå bara köpa några meter eftersom tyget är så brett så man kan göra 4-5 löpare på den bredden.
Vårt kostade 19kr/metern då vi hittade exakt den gröna färgen vi ville ha,
sen sydde vi bara kanterna, snabbt och enkelt och mycket billigt! :)
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20196925
Finns fler färger.
Vi köpte blått sizoflor som vi hade som löpare. Vi klippte det till rätt bredd. Det blev supersnyggt och till ett bra pris!
Vi hittade nu breda sidenband 1 kr metern, och ska nu provduka med dem, antingen med två band eller ett i metten på bordet. Vi har ganska smala bord, 70 cm.
www.partytajm.se/saesong--hoegtider/broellop/317-bordsloepare.html
Såg den här länken nånstans med löpare. Tyckerd et verkar vara ett bra pris också o finns i massa färger. men vet inet alls hur de ser ut i verkligheten.
Hejsan!
vi ska köpa tapeter eller typ finare pappersduk och klippa till då vi bara vill ha 12cm bred löpare och kom fram till att det blev billigare att köpa papper. Hittar för ca 40 kr 3m ppper som är 150cm breda och klippaer till efter önskad bredd likadant med tapeter.
kan hitta de flesta färgerna på detta sättet annars tror jag IKEA har de flesta färger på gardintyger i metervara, dock inte den blåa färgen vi vill ha :(
Lycka till
Jag slår ett slag för Panduros dekorväv, inte lika kompakt som en vanlig löpare men väldigt snygg detalj...
http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?id=IXS790&OPT=*AP
Vi körde på brun sizoflor i slutändan! 390 spänn för en rulle på 24m 60cm bred var den och vi ska bara ha 30cm så det blir nga många meter:)
Vi köpte tapet i den färg vi var ute efter, och så klippte vi den bara i tu.
Det blev supersnyggt, och gick fort att fixa!
Hade även beställt hem jättesnyggt tyg från ellos.se, men insåg tack och lov att där enklaste sömmarna som dock skulle dit på alla dukar, skulle ta alldeles för mycket tid att göra.
Vi var MYCKET nöjda med våra tapeter! (köpte billiga på Coop bygg)