• Lojsy

Dekoration av entrén?

Jag sitter och funderar på hur entrén till festlokalen kan dekoreras på vår bröllopsfest.

Vi kommer att gifta oss nere i Sala silvergruva. Efter vigseln kommer vi att åka upp ur gruvan sist och våra gäster kommer att gå ca 100 m till festlokalen. Vår "kyrktrapp" som vi kommer ut på blir trappen till festlokalen (vi går in bakvägen). Dock är denna trapp högst ordinär och jag vill dekorera den på ett billigt och fint sätt.

Hur ser björkarna ut i slutet av juli, kan vi dekorera med det och ballonger i temafärgerna (svart, vitt och rött)? 

• Svar på tråden Dekoration av entrén?
  • Debe

Ballonger och/eller björkris låter jättefint faktiskt!
    Annars kaske....
    Murgröna? Blommor? Band? (organza lr siden) Lyktor eller facklor?
    Lycka till!

• Lojsy

*Puffar*

Någon annan som ska använda björkar i slutet av juli? 

• Gwennie
    Lojsy skrev 2011-06-15 19:00:56 följande:
    *Puffar*

Någon annan som ska använda björkar i slutet av juli? 
    Vi ska - gifter oss 6/8. Vi har en massa björksly växande hemma, så vi ger oss ut och hugger och kommer att sätta ungbjörkar vid entrén; funderar t.o.m med på att göra en liten allé eftersom vi har möjligheten. Björkarna är fina hela sommaren i större delen av landet, så det ska inte vara några problem.
  • Lojsy

Åh tack för svaret Gwennie! :)

Låter toppen, då kan man trolla lite med en rätt trist trapp :)

Har även satt min mor på att sy vimplar i våra färger och skriva våra NN hjärta NN på dem! 

• Gwennie
    Lojsy skrev 2011-06-15 20:31:29 följande:
    Åh tack för svaret Gwennie! :)

Låter toppen, då kan man trolla lite med en rätt trist trapp :)

Har även satt min mor på att sy vimplar i våra färger och skriva våra NN hjärta NN på dem! 
    Det kommer att bli jättefint :) Oftast tycker jag inte att man behöver ha så många dekorationer; ser man till att de är stora (t.ex. björkar) så ger de ett härligt intryck ändå. Om det är en trappa, skulle ni ju kunna ställa en björk på varannat trappsteg.
Svar på tråden Dekoration av entrén?