• Jeliqa

Papper till festhäftet

Ni som gör egna festhäften, vad för slags papper använder ni till framsidan av häftet?
    Jag har tittat på lite olika men det finns inget större utbud där jag bor och jag vet inte alls vad för slags papper som lämpar sig till framsidan. Så nu tänkte jag höra vad andra använder.
    Jag vill ha något med lite mer struktur och mer tyngd än ett vanligt papper, kanske runt 160-200g. Tips?

• Svar på tråden Papper till festhäftet
  • Margris

200g kan bli lite för tjockt. Skulle nog satsa på ett med en vikt kring135g.

• Jeliqa
    Margris skrev 2011-06-13 22:28:16 följande:
    200g kan bli lite för tjockt. Skulle nog satsa på ett med en vikt kring135g.
    Tror du? Ja jag har som sagt ingen större koll. Såg att vanliga papper väger runt 80g och linnepapper runt 130g och linnepapper låter lite tunt?
    Fast i för sig väger kartong 200g och det är nog lite väl tjockt så du har nog rätt.
    Vad använder ni andra för slags papper?

• marimekko86

Vi kommer använda tapet. Ska börja leta efter någon passande och hyffsat billig nu

• blomman

vi körde med 160g, blev alldeles lagom, men då har vi samma papper på alla sidor, 4 blad=16sidor. Tjockare hade blivit för jobbigt att vika ihop.

Svar på tråden Papper till festhäftet