Darling Daisy skrev 2011-06-14 07:59:05 följande:
Kanske någon form av mångkamp?
Dela in dem i lag med ca fyra-fem personer i varje. Sen ska varje lag klara av lite olika utmaningar. Vad ni har för grenar beror ju på vad ni har att tillgå, vilka era gäster är, hur vilt ni vill att det ska gå till, vad ni gillar mm
Tex: Dart, luftgevär, hästskokastning, kasta stövel (stå m rumpan mot målet o kasta stöveln mellan benen - skitsvårt!), kasta prick i olika stora hål/hinkar, kluriga frågor (tex om er), såna små pusselgrejer som man måste klura som tusan för att lista ut (tex hur ska du få bort ringen från det här snöret som sitter fast i de här träbitarna), skapa något som ska bedömas utifrån kluriga/irrelevanta kriterier, ställa sig i skonummerordning på en bräda på marken (så de inte kan ramla o göra sig så illa
), förflytta sig en viss sträcka på något annorlunda sätt (ståendes på drickabackar, skidor gjorda av brädor m fotremmar för tex fyra pers), hoppa säck, stafett med ägg på sked i munnen, stafett med vatten i plastmuggar...
Du får ursäkta att en del av idéerna.kanske inte är så användbara på bröllop, jag bara spånade hej vilt nu. Era val beror ju mycket på de omständigheter som bara ni känner till (tex klädkod och skröplighet bland gäster - det är kanske inte så lämpligt att tant Agda, 93, hoppar säck tex!!) 
Jättemånga & bra idéer!
Behöver ytterligare lite inspiation..
"små pusselgrejer som man måste klura som tusan för att lista ut (tex hur ska du få bort ringen från det här snöret som sitter fast i de här träbitarna), skapa något som ska bedömas utifrån"
Gärna massor med förslag!
Ingen klädkod (har pratat om något tema men inte kommit på något roligt, vi kommer ha...tror jag...sommarklänning till mig o 3/4 byxor o skjorta på min blivande man)
Ålder mellan 30-60 år plus barnen 2,6,8 år.
Inga begränsningar, ju galnare destu bättre!